fredag - happy halloween!

Nu har febern gått ner och hostan verkar inte riva sönder mina lungor längre. Jag har äntligen jobbat klart och ska nu packa väskan och bege mig till Uppsala för att fira Halloween med Chris och hans familj som har en liten tillställning ikväll. Här hemma i Mälarhöjden står mamma  och skär pumpor för fullt och oroar sig för att ungarna kommer börja gå trick or treat innan hon har hunnit åka till ICA och köpa godis. Det är gulligt det. Ha en toppenbra dag och kväll, ät mycket godis och skräm varandra lite lagom så hörs vi imorgon igen!

torsdag.

Onsdag med E2 igår var en ganska trevlig historia. Mycket folk, men som vanligt blir det alltid så grupperat. Goda tillbehör och gott vin, även om jag efter ett glas höll mig till Ramlösa resten av kvällen då mitt huvud var tungt av bomull. Det var trevlig att sitta och prata med Empan hela kvällen och fram emot tio-snåret begav vi oss hemåt istället för att gå ut och dansa. Efter lite otrevligare saker senare på natten lyckades jag så småning om få lite sömn innan jag nu sitter här. Morgonen har spenderats med nybakat bröd, Iron Man och nu ska jag snart börja skriva igen. Inspirationen är noll och förkylningen har nu krupit ner i lungorna. Jag hostar och rosslar mest hela tiden. Det här ser ut att bli en riktigt seg dag. Plus i kanten för att min pojkvän är här.

dagens lista

Humör: Förkyld och trött.
Gjort: En intervju, transkriberat den och skrivit råmaterial.
Planer: Middag och sedan Onsdag med E2 och kanske lite utgång på det.
Ser på: Datorn och snart Generation Kill.
Lyssnar på: Joy Division.
Läser: Johan Kindes "Någon slags extas" och en 30-sidig rapport om seniorträning.
Dricker: Just nu vatten för att kompensera mitt espressointag.

Äter: Ingenting, väntar på middagen.
Bästa: Att jag äntligen har kommit någonvart med min frilansartikel
Sämsta: Att jag är förkyld och trött.
Väder: För kallt för skinnjacka och mörkt utanför mitt fönster, tidigare idag: soligt.


Jag skriver så sällan listor i bloggen, men jag är i hemlighet överförtjust i sådana här saker!


over caffinated.

Att hälla i sig tre espressos på raken är inte en bra idé om man sällan dricker kaffe i vanliga fall. Nu är jag helt nipprig och slinter på tangenterna. Dock har jag faktiskt hunnit med att transkribera dagens intervju samt producera ett råmaterial att fila på imorgon. Duktig Bella. Nu ska jag fundera lite över klädval inför kvällen istället. Josefine håller på att tjatsms:ar mig om utgång. ESS eller Baba Sonic ser det ut att bli. Min röst ligger på Baba Sonic men vi får väl se om jag slår klackarna i taket ikväll eller inte!

onsdag.

Det här är en frustrerande dag. Allting såg så ljust ut imorse när jag vaknade och frosten glittrade utanför fönstret men nu är allt mer eller mindre nattsvart. Intervjun gick bra, men var inte så givande som jag hade hoppats på. Nu två jobbiga telefonsamtal senare så har jag lust att dränka mig själv. Istället ska jag dricka espresso och försöka jobba. Finna inspiration. Ikväll är det Onsdag med E2 hos Klasson tillsammans med hennes tillfälliga inneboende Elisabet. Det kan nog bli trevligt.

Dagens lästips är
Johan Kindes debutroman "Någon sorts extas". Helt fantastisk!


när det finns små röster.

Jag är lite nervös inför imorgonbitti. Viktig intervju och det är långt borta också. Jag kommer absolut att gå vilse på andra sidan stan. Men allt är packat och frågorna skrivna. Jag vet att jag kan, det är inga problem. Men jag hatar att det finns små små röster i huvudet som berättar andra visor för mig. Nu är det sängen nästa som gäller!




Såhär självsäker vill jag också se ut imorgon!

lite kortare och lite blondare.

Nu har jag varit och klippt och slingat. Superskönt att sitta inne i värmen, läsa senaste brittiska Vogue och dricka thé medan Tina tog hand om mitt hår. Lite kortare och lite blondare är jag nu. Passade även på att investera i lite SPA-produkter när jag var i stan, pink grapefruit är fint det. Hann även ta en tripp förbi Akademibokhandeln och som vanligt kunde jag ha förlorat timmar inne i butiken. Det finns nästan ingenting som jag tycker är så avslappnande som att gå och bläddra i böcker, läsa ett par stycken och sedan smygknäcka några ryggar. Hem kom jag med fyra pocketböcker, några engelska och några svenska. Jag har saknat att ha någonting att läsa. Sedan hann jag även med ett bloggmöte idag. Det ser ut som om det kan komma lite spännande förändringar här i bloggen, men vi får väl se!

Nu måste jag sätta mig och jobba ett par timmar innan Ugly Betty och Desperate Housewives för imorgon ska jag ut till Hässelby och intervju gymmande pensionärer.

ibland lönar det sig att vara snäll.

Jag fick just ett mail från chefredaktören. Nu har jag helt plötsligt 8000 tecken att leka med, två uppslag. Jag får sprida ut mig! Haha, det är helt otroligt vad en språktönt som jag själv kan bli överlycklig över all denna plats att skriva på!

tisdag.

Det känns som om jag har hela huvudet fyllt med bomull idag. Jobbigt läge när jag har så mycket att göra. Nu ska jag ta mitt pick och pack och sticka in till stan. Till RaBarber för att klippa och slinga. Det är välbehövt då mitt hår ser ut som ett skatbo nu för tiden. Puss!

busy busy busy

Jag trodde att livet som arbetslös skulle vara lugnt och skönt men herregud, jag har en jättestressig vecka framför mig. Visserligen en massa kul saker, men stress ändå. Imorgon har jag ett bloggmöte, klipptid och sedan en massa skrivande framför mig och viktiga samtal att ringa. Onsdag ska jag göra en intervju på andra sidan stan och sedan är det skriva och Onsdag med E2 på schemat. Torsdag har jag en anställningsintervju och en deadline som flåsar mig i nacken. Plus att jag är superförkyld nu men det är bara att bita ihop. Nu ska jag varva ner med Alexander Skarsgård och Generation Kill.

när tecken efter tecken måste kapas.

Jag är sämst på att hålla mig inom ramar. Ska ett skolarbete vara på 3 sidor man jag lova er att jag från början skrev 13 sidor och sedan fick kapa bort mer än hälften. Det gör att mina meningar ofta blir ja, lite korthuggna. Nu sitter jag med en artikel som ska vara på 5000 tecken inkl. blanksteg och jag kan inte förmå mig att kapa mer än till 6573 tecken. Det går inte att kapa mer utan att det ska se ut som ett dagisbarn har skrivit texten. Så nu har jag skickat ett puppy-eyes-mail till Markus och hoppas på att chefredaktören godkänner. Det är bara att hålla tummarna.

Under tiden roar jag mig med att sukta efter Marc by Marc Jacobs pjucks och dricka thé. Jag tror att jag håller på att bli förkyld, dumma dumma hals!


måndag.

Eh, det gäller att skapa någon form av struktur i livet, även när man inte slavar på ett nio-till-fem-jobb. Alltså har jag faktiskt duschat och satt på mig tights och min flanellskjorta, igen, och försökt anlägga ett arbetsbord på matsalsbordet. Nu sitter jag här med en miljon papper och söndertuggade pennor runt omkring mig. Blir det mycket skrivet idag? Nja. Det är svårt att säga. Jag har noll noll noll inspiration men klockan tickar och deadline närmar sig. Nu ska jag nog ut och traska en stund och försöka hitta någon form av koppling till seniorer och gym. Spännande värre!

ord som värmer och likheter.

Ni vet när någon fäller en kommentar, i förbi farten, som man sedan har svårt att släppa. Några fina ord, som man tar med sig, låter ligga nära hjärtat när hjärnan bråkar. Igår fick jag höra att jag nog var världens sötaste flicka. Och det var av en främling. Helt allvarligt yttrade han orden, lät mig ta ett bloss på hans cigarett och sedan gick jag. Jag vet att vi alla var berusade och sparkade fotboll med huvudet men ändå, det var fint sagt.

Sedan fick jag höra att jag var fruktansvärt lik
Lykke Li också. Det var något nytt. Wilma ur Skärgårdsdoktorn har hängt efter mig hela livet, men det där med Lykke Li var något nytt. Jag väljer att ta det som en komplimang.


söndag.

Ugh, idag har jag haft ont i håret fram tills nu, ungefär. Men med en jättegod middag i magen, älg, svamp  och supersås så mår jag bättre. Nu ska jag titta på Gossip Girl och sedan blir det nog film hela kvällen. Puss!

nattliga aktiviteter.

Efter mycket om och men satte jag på mig tights till min flanellskjorta och begav mig ut i natten. Jag mötte upp Vici och vi satte oss på Judit & Bertil på söder och drack drinkar, vi hann avverka en hallonmojito innan Lova och Hanna anslöt och vi drack passionsfruktsdrinkar till klockan närmade sig tolv. Jag lämnade mitt sällskap och åkte till Klubb Ace för att möta Lina. Kön ringlade sig förbi Seven Eleven men turligt nog har min pseudoamerikan skaffat sig nya vänner i Stockholm och med lite hjälp av Dinamarca slapp vi frösa benen av oss. Väl inne mötte vi upp Linas vänner och det blev öl, farliga shots och massor av dans. Transliknande röjde vi på electrogolvet för att sedan avsluta med MGMT-marathon. Jag har inte dansat sådär på väldigt länge och det var jättetrevligt att gå ut med Lina och bara vara. Dansa, prata, skratta och bara umgås. Det var den bästa utekvällen på väldigt väldigt länge, men tyvärr förevigade jag den inte med kamera. Kvällen avslutades själv i en taxi med pommes och ett leende på läpparna.


helvetet på jorden.

Nu är jag hemkommen efter att ha krigat på stan. Jag hade fullkomligt glömt bort att det var löningshelg och att alla Stockholmare skulle ut och rota på stan idag. Först besökte jag Södermalm och där var det lika mycket trängsel som vanligt i de små secondhand-prången men väl inne i city var det olidligt. Jag köade, trängdes och skuffades och blev helt svettig. Men jag kom hem med en bedårande kappa, nagellack, ansiktscrêmer och musik. Jag handlar så sällan musik nu för tiden men både MGMT och Joy Division fick följa med hem. Sedan blev jag kär också. I två pälsar och den finaste Miu Miu-klänningen jag har sett, allt secondhand och har jag tur så vaknar jag imorgon och kärleken har svalnat, annars är det nog bara att kapitulera, låta sig svepas med och åka in till stan igen och bränna hutlösa pengar.

Nu ska jag måla naglarna blåsvarta och titta på Laguna Beach.


lördag.

Oh my, jag kan knappt röra mig idag. Jag måste ha sträckt varenda muskel igår på Sats när jag smygtävlade med den gulliga farbrorn i benvärmare. Ajajaj, och jag som vill ut och slå klackarna i taket ikväll. Nu ska jag försöka duscha och ta mig in till stan!

lördag.

Oh my, jag kan knappt röra mig idag. Jag måste ha sträckt varenda muskel igår på Sats när jag smygtävlade med den gulliga farbrorn i benvärmare. Ajajaj, och jag som vill ut och slå klackarna i taket ikväll. Nu ska jag försöka duscha och ta mig in till stan!

en vacker saga.

Bonjour Sagan var fantastisk. Dekadent, vacker, sorglig och helt underbar. Jag tror att jag måste låta det sjunka in lite, innan jag kan skriva av mig.


fredag.

Imorse hade jag glömt att avboka mitt pass på Sats så det var bara att skynda iväg till DansAerobics. Det var förvånandsvärt kul och ansträngande faktiskt. Jag ska börja gå på det passet på fredagar, det var en härlig start på dagen. Nu däremot är jag jättetrött. Mycket att göra idag innan det blir bio med Josefine ikväll - Bonjour Sagan.

när vinden mojnar.

Det var en stormig eftermiddag men nu verkar vinden ha mojnat och allt kommer återgå till lugn. Det känns faktiskt bättre nu. Annorlunda och tomt, men bättre.


torsdag.

Idag var första dagen på ett nytt kapitel i mitt liv. Det kändes väl inte sådär superfantastiskt imorse men jag har har börjat vänja mig. The Hills-marathon och sedan en promenad från Mälarhöjden till Liljeholmen med ett varv runt Trekanten. Det var så fint när solen glittrade i vattnet och vågorna kluckade mot strandkanten. Jag lyssnade på älskade Bob Dylan och mådde för första gången riktigt bra, jag var totalt avslappnad.

Jag fick just en god nyhet. Jag vann. Jag fick en ärlig ursäkt och en kompensation för det som hände igår. Det känns skönt att inte alla är som Hon. Nu ska jag baka chokladbollar med lillebror.

när övergrepp inte lämnar blåmärken.

Idag råkade jag ut för ett psykiskt övergrepp. Jag har känt det komma ett tag nu. Små skrapsår på hornhinnan och jag har knappt hunnit lyfta armarna innan orden bränner över kinden. Idag kom det från ingenstans. Jag hade varit och ätit lunch med pappa i Bobergs matsalNK och solen sken utanför. Men innanför glasdörrarna så golvades jag om och om igen av samma mening. Jag har svårt att säga ifrån ibland, det vet jag. Men jag har blivit bättre på det. Utan tårar eller darr på rösten så förklarade jag om och om igen min lagliga ståndpunkt men återigen så slogs jag omkull. Spottades på. Jag vet att det kan låta överdrivet, men det är precis så som jag uppfattade dagens upplevelse. Jag kände mig förnedrat, förvriden och smutsig. Det var tillbaka till mellanstadiet igen, förutom att vi nu alla är vuxna individer men jag behandlas som någon man kan sparka på, hårt. Imorgon kommer repressalierna, det är säkert.

Resten av dagen var jag ett darrande asplöv. Klasson kom och hämtade mig efter jobbet, överraskade mig Daim och en vän som blockerade mina tårar och all ilska. Resolut drog hon med mig till fantastiska Le Bar Rouge i Gamla Stan där vi drack cocktails och åt snittar innan vi traskade till Stampen, hälsade på Klassons bror som skulle spela och Klassons lilla brorsdotter.

Nu fryser jag igen. Så jag tror att det är dags att sova.

ett viktigt besked.

Hittade just ett brev från Skatteverket i posthögen. Nu har jag bytt efternamn!

tisdag.

Idag har jag levt på espresso. Jag är så trött att ögonen håller på att trilla igen, och har varit det sedan tio-rasten imorse. Däremot har jag varit på ganska bra humör. En trevlig nyhet lagom till lunch och sedan ett väldigt trevligt telefonsamtal med en bubblande Sarah på vägen hem. Jag har en massa att göra, men först ska jag sjunka ner i badkaret och förbereda mig lite inför imorgon. Spännande värre. So long!

måndag.

Idag var det upp och ner och lite sidleds på det. Jag blev praktiskt taget åksjuk redan imorse på tunnelbanan och resten av dagen fortsatte i samma stil. En tråkig nyhet kom till min kännedom, annars så var jobbet helt okej. Jag sålde, mer än på länge, även om jag inte kommer se röken av provisionen så var det skönt. Sedan tränade jag på Sats. Gjorde sit ups med främlingar och hjälpte en gammal gubbe att hänga tillbaka sin matta. Dagens goda gärning med andra ord. Dagens glada överraskningar var en finfin handcrême från Huiles & Baumes som kom på posten, tack Kicki!

Jag längtar redan till helgen. Jag vill fira i helgen. Slå på stort. Slira i min Pradas (även om mina dyrgripar inte klarar annat underlag än parkett). Dricka drinkar, champagne och skrika mig hes. Dansa dansa dansa. Jag brukar inte längta ut så mycket, jag brukar mer längta efter trevliga middagar men nu rycker det i benen på mig. Oh well, time will tell.




Fina skor att slå runt i...
Foto: Jak & Jil

höstpromenader.

Jag älskar höstpromenader, det är egentligen enda gången jag tycker om den här mellanårstiden. Tidigare ikväll så smsade jag Vici och fem minuter senare stod hon på trappan och jag är nyss hemkommen från en två timmar lång promenad. Det var så skönt att bara gå och prata i den kalla luften. Jag saknar verkligen att gå i skolan, på den tiden då jag hade tid att sticka iväg hur som helst, ta en fika på L'Angolo var eviga eftermiddag, promenera runt Djurgården eller bara spendera kvällarna i Mälarhöjden utomhus med en god vän. Nu för tiden händer det allt för sällan, men det är lika underbart varje gång!

söndag.

Det var en trevlig helg, inte mycket att förtälja men ingen oviktigt heller. Film i fredags, jag slog på stort och lagade både frukost (scones och bacon) samt middag (pasta, tomatsås och scampi) igår utan att bränna ner både hus och hem. Rött Masi och sedan lite efterrätt på det. Idag lite promenerande i blåsten och nu ska jag sätta igång att jobba med mina artiklar. Trots att motivationen inte är så hög så ska det bli skönt att skriva lite igen. Jag måste ha någon som puttar på mig för att sätta igång nu för tiden, och klockans högljudda tickande får duga.


Bild: Jak & Jil

fredag.

Snart frihet. F R I H E T. Det är nästan en omänsklig längtan jag har efter helgen. Det blir nog lugnt i helgen, jag och Chris fick aldrig tillfälle att fira vår 2 årsdag så jag ska laga lite middag och sådant. Det blir trevligt. Annars har jag mest otrevliga saker på hjärnan. Jag fick nyss veta något som vände upp och ner på min världsbild, nästan i alla fall. Men det är dags att skjuta undan allt sådant och bara fokusera, fyra timmar kvar.

torsdag.

Vad är det för fel på mitt huvud? Idag, trots lunch, mycket sömn och yadayada så dunkar mitt huvud. Och utan tre lager concealer under ögonen ser jag ut som levande död. Hm, jag behöver verkligen vila. Idag var det jobb, ganska trevligt sådant idag också, mycket flams och skratt, och sedan tränade jag på Sats. Dansstep tror jag att passet hette. Jag har uppenbarligen tappat all min koordinationsförmåga för jag hängde knappt med. Visserligen fanns det värre klunsar i gruppen som gladeligen hoppade åt fel hål och trasslade in sig i fett och slängade lemmar, men jag borde ha kunnat följa med bättre. Visserligen var mina tankar på annat håll, men efter att ha dansat i 15 år borde kroppen kunna följa med utan att hjärna är med. Det var en lite jobbig upptäckt det där. Däremot satt takten i, jag räknade mina 8:or och irriterade mig på att det varken var koreograferat efter taktslagen eller de musikaliska förändringarna. Old habits die hard.

Nu har jag skrämt upp mig lite lagom till Fringe och ska sova. Natti!

you have brown eyes, bangs and oh so big hands.


Foto: Hedi Slimane

onsdag.

Tredje dagen med migrän. Oh joy. Det är fantastiskt roligt att receptfria migräntabletter kostar 180-fucking-kronor på Apoteket för en enkel dos. Försöker Apoteket och läkemedelsföretagen ruinera mig? Det är väldigt tydligt att man har kommit fram till att personer med migrän ofta göra drastiska, impulsiva saker för att lindra smärtan. Och då pressar man dem på pengar.

Men vissa saker var i alla fall bra idag, inte allt nattsvart! Jag provade två fina pälsar på lunchen, flyttade över en rejäl summa pengar till mitt konto på arbetstid och funderade över om en mörkbrun eller ljusbrun päls skulle vara bäst i vinter. Dock kom huvudvärken och förstörde mina dagdrömmar så istället för att träffa Josefine och köpa döda djur att värma sig med så åkte jag hem. Men väl hemma väntade ett paket från
Kicki Norman. Jag vann en ansiktscrême från Clinique i en av hennes fina bloggtävlingar och nu står den på hyllan i mitt badrumsskåp. Det var trevligt.

Nu ska jag titta på House och sedan ägna kvällen åt dagdrömmerier. Jag vill bara ta och packa väskan och åka iväg någonstans. Att traska runt i samma gamla hjulspår här hemma är inte så fantastiskt roligt.



tisdag.

Eh ja, igår var ju inte en sådan bra dag som man hade kunnat tro att den blev. Men jag gick till Sats och slet sönder mina coremuskler i alla fall. Den där jävla korsetten som tränaren pratar om ska väl finnas någonstans på mig också.

Idag var jag ensam på jobbet, det var inte så kul. Men jag tröstade mig med en finfin svart kofta idag. Alla som någonsin har följt mina gamla, och ganska pinsamma outfitbilder minns the kofta. Den svarta saken från Paris som hängde med överallt. Nu hittade jag en ny svart trasa, ingen cashmere men ull i alla fall. Jag har saknat en ständig följeslagare i garderoben!

just so innocent and sweet at the first sight

Lily Cole har länge varit en av mina favoritmodeller. Docksött utseende, lite alienlikt må hända men smashing i alla fall. Någon man vill baka kakor, titta på film och ha kuddkrig med. Inte för att jag ofta hän ger mig åt tidigare nämnda aktiviteter men ni förstår vad jag menar. Nyss upptäckte jag att fina Lily vikt ut sig i Playboy. Jag säger ingenting om utvik, men var det tvunget att vara så fruktansvärt smaklöst?




blackandwhite

Nu lägger jag mig ner, begraver mig i sängen och kommer inte upp på ett tag. Jag bara springer och springer, snavar, skrapar upp mina knän, tappar andan och fortsätter att springa. Ibland tar det stopp, även för mig.


lättnadlättnadlättnad

Jag tog ett viktig beslut idag. Det känns jättebra just nu. Mer får ni veta senare.

söndag

Igår trotsade vi det duggregniga vädret och åkte till Slussen för att möta upp våra fellow museum-nördar, Lova och Klasson för att traska ut till Moderna. Där spatserade vi runt och såg flertalet utställningar. Hypade Max Ernst "Dröm och Revolution" som ja, jag vet inte, det mest spännande var nog att larmet sattes igång varje gång en konstfantast närmade sig tavlorna. "Dåtid, samtid, framtid" var däremot bättre. Faschinerande fotografier av Diane Arbus och lite Andy Warhol på det. Sådant tycker jag om. Popkonst och fotografier är mer min melodi. Sist men inte minst såg vi WeSC-utställningen om Los Angeles "Tid & Plats". Då jag nyligen besökt LA var det kul att se staden skildras. Jag vet inte, vissa delar tyckte jag fångade stadens utbredda ensamhet perfekt, andra delar var mer skumraska. Men trevligt var det i alla fall. Vår utflykt avslutades med pasta på Vapiano.
Kvällen spenderades med 3:10 to Yuma och passionsfrukt. En väldigt bra och annorlunda western-film. Christian Bale och Russel Crowe var bra som vanligt.

Idag var vi ätit långfrukost och sedan traskat ner till Klubbensborg där vi fikade på Café Uddvillan. Bryggkaffe, chokladbollar och blåst i solskenet. Det var fint.

lördag

Igår var det film med Chris, Eric och hans smågrabbar. Det var eh, underhållande. Förpubertal humor i en film under namnet Wedding Daze från skaparna av American Pie. Oh well, jag hade lösgodis att koncentrera mig på.

Nu är det dags att äta frukost och slänga på sig lite kläder innan vi beger oss ut i höstrusket mot Moderna. Det ska bli trevligt att göra något kulturellt såhär en lördag. Puss!


fredag och tankar om frihet

Klockan tickar. Nu är lunchen snart slut, efter köttbullar och potatispuré på NK. Det är ca. 4 ynka timmar kvar innan jag springer ut i friheten igen och det kryper i kroppen. Foten trummar mot heltäckningsmattan och min högra tumme klickar frenetiskt på min bläckpenna. Frihet, snart. Oh well, nu ska jag snart sätta mig ner och börja jobba igen.

Helgen kommer nog bestå av Robin Hood och ett besök på Moderna Museumet imorgon tillsammans med Chris, Klasson och Gustav. Utställningen Tid&Plats tillsammans med WeSC ska ses, Los Angeles mina damer och herrar, Los Angeles.

recap:

Onsdag var en riktigt fin dag. Under den soliga lunchen strosade jag omkring i Kungsträdgården och stötte på en läskig gammal farbror med käpp som stannade mig i backen, tittade på mig och sa "Du skulle ju sluta röka Cecilia" och sedan gick han vidare. Det var väldigt sorgligt måste jag säga. Han såg så ensam ut, den gamla farbrorn. Efter jobbet bar det av till Bauer efter ett snabbstopp på Muren för att hälsa på Lova. På Bauer firade vi att My hade tagit körkort med den ena drinken efter den andra. Johan dök upp, första gången på länge, och även Lina passade på att dricka mojito-öl med oss. Rasberry Fudge och French Kiss blev mina självklara val för kvällen. När det hade mörknat utomhus åkte jag och Josefine hem till mig för middag och sedan långpromenad i Mälarhöjden. Den lilla villaidyllen kryllade av poliser och jag höll på att hoppa ur skinnet när civilpoliserna, dressed as vita förortsgrabbar, stannade oss och började prata. Oh well, jag är lite småmesig. Det var i alla fall en väldigt trevlig eftermiddag och kväll!



   

  


Idag fick jag ett återfall i mesigheten då en blodtörstig best jagade ikapp mig på väg till tunnelbanan och blottade tänderna åt mig, 07.05 på morgonen. Ilsket skällde jag ut hundägaren innan jag fällde en tår, eller två, sedan tog jag mig dock i kragen, gick till jobbet och presterade bra. Nu är det snart Fringe och innan dess ska jag bada och längta bort. Min längtan över att packa väskan och sätta mig på ett plan har aldrig varit så stark som nu.

tisdag.

Det var en väldigt fin dag, tills klockan närmade sig fem och mitt humör tvärvände. En mening och sedan cyklade jag i raseri på Sats. Jag har nog aldrig varit så vimmelkantig av trötthet efter ett spinningpass, men trots det lyckades inte den irriterande känslan helt lämna min kropp. Vissa människor är idioter och jag undrar egentligen vad jag har gjort för att förtjäna det här? Oh well, jag har lugnat ner mig lite nu i alla fall. Ugly Betty, Desperate Housewives och flera koppar thé senare. Plus att det var trevligt att prata en stund med Ellie idag, även om det bara gällde tråkiga ting. Imorgon däremot blir det nog en bra dag - drinkar på Bauer, middag med Joos och tjejsnack. Välbehövligt mitt i veckan.

(bells på jobbet)

Det är en fin dag idag. Nästan brittsommar utomhus. Jag har suttit utomhus i 30 minuter med Wayfarers på näsan och snackat skit med Klasson, som för övrigt lagade lunch till mig idag också. Sedan svängde jag in på H&M och shoppade lite. Trevligt då jag nästan aldrig gör det längre. Nu är det 4 timmar kvar på arbetsdagen och sedan svettas jag på Sats!

måndag.

Idag var det faktiskt inte en allt för tokig måndag, trots motgångar. Klasson muntrade upp mig med hemlagad lunch idag. Det var inte vilken skabbig matlåda som helst, för jag har sett mina rysare på kontoret, utan snarare en väldigt god tryffelrisotto med balsamico creme. Det var finfint det. Dock missade jag helt lite Veuve Clicquot efter jobbet. Lite bubbel hade inte skadat. Istället rusade jag till Exceed för ett möte och sedan hem för middag. Nu blir det badkaret, kan man göra annat när det är iskallt i huset? Och sedan the Hills och mitt nya Earl Grey Bergamot thé som jag hämtade ut på NK idag. Gratis är alltid trevligt. Dock något som är mindre trevligt är att min Miu Miu har gått sönder (igen) och jag funderar på att skicka en brevbomb, eller lite mjältbrand till både fabriken och My Theresa.

i know you want to look just like this, xoxo gossip girl

Jag har en liten crush på Gossip Girl, en crush som har varat i snart fem år sedan den första boken kom ut och jag lade mina händer på den i London. Oh well, jag har länge varit lite skeptisk mot tv-serien men efter ett längre avbrott så slogs jag igen av hur snygg Leighton Meester är som Blair Waldorf. Jag förstår mig inte på er, alla Blake Lively fans där ute. Meester är smashing. Jag vill ha håret och framförallt garderoben den här hösten!



  
 
 

helgen

Helgen var fin. I fredags slappade vi hemma framför Prêt-à-porter som trots allt mode var en urusel film. Det finns knappt ord för att beskriva vilken dålig film det var, men med rätt sällskap kan allt blir någorlunda bra. I lördags åt vi finfrukost och sedan fixade vi nästan hela dagen inför Marias fest. 54 personer, om vi räknade rätt, sittande middag, mingel samt sång och tal blev det in på småtimmarna. Väldigt trevligt. Idag tycks syndafloden komma nedifrån himlen och nu sitter jag i Stockholm, blöt och en annan irriterad. Typisk söndag alltså. Men snart är det Gossip Girl och sedan badkaret för hela slanten, och förhoppningsvis tinar mina fötter upp då. Tygskor och spöregn är inte en lysande kombination. Men på det stora hela var det en jättefin helg!

om två år och lycka.

Idag firar jag och Chris två år tillsammans. Det är lycka att äta god frukost tillsammans, ligga och fnissa i sängen och tävla om små töntiga ting. Ikväll är det dock allt fokus på Maria som har 50årsfest. Vi blir nämare 60 stycken så det kan bli riktigt trevligt. Idag är en bra dag.

torsdag.

Idag var det en väldigt blandad dag. Ibland lycka och ibland bottensvart. Oh well, jag gick och tränade på Sats efter jobbet för att stabilisera mitt humör. Ingenting gör mig så gott som en timme tillsammans med 49 stycken andra på cyklar.

Imorgon åker jag till Uppsala och på lördag firar jag och Chris 2 år tillsammans. Helt fantastiskt!

ooooh sarah, kom ut ikväll!



 

Idag fyller ingen mindre än Sarah, min Sars hela 19 år, grattis!

there's so many shades of black.

Det finns många nyanser av svart. Imorse var det nattsvart, inte bara utanför mitt fönster men överallt och ingenstans. Inte ens Klassons sprillans nya Miu Miu-väska lyckades pigga upp mig nämnvärt så jag rymde från jobbet och rymde iväg med My. Det började regna hiskligt utomhus men plötsligt fanns det lite ljus i alla fall. Vi spenderade dagen med att traska i spöregn, prata prata prata, shoppa litegrann och äta pannkakor. Det var väldigt fint.

Nu har jag tagit ett bubbelbad och ätit middag och mitt tidigare muntra humör börjar mattas av en aning. Jag ska försöka reparera skadan genom lite Ugly Betty, varma kanelbullar och drömmar om helgen.