söndag

Igår trotsade vi det duggregniga vädret och åkte till Slussen för att möta upp våra fellow museum-nördar, Lova och Klasson för att traska ut till Moderna. Där spatserade vi runt och såg flertalet utställningar. Hypade Max Ernst "Dröm och Revolution" som ja, jag vet inte, det mest spännande var nog att larmet sattes igång varje gång en konstfantast närmade sig tavlorna. "Dåtid, samtid, framtid" var däremot bättre. Faschinerande fotografier av Diane Arbus och lite Andy Warhol på det. Sådant tycker jag om. Popkonst och fotografier är mer min melodi. Sist men inte minst såg vi WeSC-utställningen om Los Angeles "Tid & Plats". Då jag nyligen besökt LA var det kul att se staden skildras. Jag vet inte, vissa delar tyckte jag fångade stadens utbredda ensamhet perfekt, andra delar var mer skumraska. Men trevligt var det i alla fall. Vår utflykt avslutades med pasta på Vapiano.
Kvällen spenderades med 3:10 to Yuma och passionsfrukt. En väldigt bra och annorlunda western-film. Christian Bale och Russel Crowe var bra som vanligt.

Idag var vi ätit långfrukost och sedan traskat ner till Klubbensborg där vi fikade på Café Uddvillan. Bryggkaffe, chokladbollar och blåst i solskenet. Det var fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback