CIAO CIAO

Nu bär det av ut till landet för lata dagar i båten, vattenskidåkning, badande, sollapande och en hel del läsning. Dags för riktig semester med andra ord!


vågskum


Det lär inte bli så mycket bloggande framöver, men det går alltid att nå mig via mobiltelefonen.
SHIP AHOY & HA EN BRA SOMMAR!

Recension: PREP

Under tiden jag var i Dalarna passade jag på att läsa en bok jag länge har spanat på i bokhandeln men aldrig riktigt kommit för mig att köpa trots det lockande omslaget och beskrivningen på baksidan, men så inhandlade jag den tillsammans med ett gäng chic.lits och satte igång att läsa.

Jag måste rekommendera
Prep av Curtis Sittenfeld. Det är hennes debutroman och handlar om fjortonåriga Lee Fiora som börjar på internatskolan Ault och vi får följa henne under hennes fyra år på High School och möta alla tonårens problem med henne. Det bästa med boken är inte att det har en spännande story, utan för att man känner igen sig så väl i karaktären Lee. Man får följa hennes tankegångar så tydligt, alla hennes funderingar och problem och tillslut kom man henne så nära att det kändes som om hon var en person i ens närhet.
Lee är inte en stereotyp som många andra tonårskaraktärer är. Det finns inga riktiga stereotyper i boken utan alla karaktärer lyckas överraska dig på nytt.
Boken är verkligen någonting du inte kan lägga ifrån dig när du väl har kommit in i den och jag rekommenderar den starkt till alla, oavsett kön eller ålder. Det enda som krävs är en bra kunskap i engelska.


Har ni några bra boktips? Då får ni gärna dela med er av dessa!


I väntan på Tolvan

Karl 1: "Eh, jag tror du har glömt att knäppa en knapp?"

Bella tittar ner på magen och upptäcker en oknäppt knapp på Busnel-koftan.

Karl 2: "Håller du på att tappa stinget Bella?!"

Bella ser smått panikslagen ut och knäpper knappen i en rasande fart.


HAHA! Även om alla ni andra antagligen inte uppfattar humorn i alltihopa så kan jag meddela att det var underhållande i väntan på Tolvan på väg ifrån djupaste Bromma och en aning skrämmande...


En oväntad upplösning

Mariaberget var planen tills jag stack näsan utanför dörren och träffades av en stor regndroppe i pannan, med andra ord var det dags att omstrukturera kvällens planer.
Hamnade först i Sjöstaden för att hämta upp en av mina OC-boxar som varit på vift innan jag och Sarah hamnade hemma hos Em där även Rickard var för att hjälpa henne packa inför Italien-resan. För er som vill se bildbevis på hur stökigt den flickan hade det, eller snarare hur fatal hennes packningsteknik verkade vara så kan ni spana in hennes blogg
här.
Mycket trevlig stund i alla fall och en välbehövlig paus ifrån regnet utanför.

Sedan startade vår resa kors och tvärs över Stockholm. Vi mötte upp Mr.Miller, Johan och Arman för att bege oss ut till djupaste Bromma, och vi hamnade där ett tag också ända tills Sarah tyckte att det var en bättre idé att åka hem till henne och dricka ett par drinkar. Sagt och gjort hamnade vi söder om stan efter en mycket lång resa som jag och Sarah spenderade igenom att sitta och sjunga högt på vår nya sommarlåt, haha.
Hos Sarah dracks det vodkadrinkar made by Bells, knaprades det på saltade soyabönor (tips tips tips till er som vill ha snacks med lågt GI-värde) och diskuterandes både lättsamma och allvarliga ämnen, med andra ord en perfekt lugn kväll. Kvällens eloge gick ändå till Johan som visade en mer känslosam manlig sida över ett par cigaretter ute på balkongen, sådant gillar vi!

Kvällen var annorlunda med mycket mysig och precis vad jag behövde, SHIP AHOY!

Måndag - och det bränner

Ja, det bränner i sommarpengarna och särskilt i mina betygspengar måste jag erkänna. Ett stort hål i plånboken vill uppenbara sig men jag ska vara duktig och spara, jag ska! Inte för att jag någonsin har klarat av att spara i hela mitt liv, men ändå. Jag ska skaffa lite karaktär är det tänkt. Haha!
Så var det NK-rea ja, vad hände med karaktären? Den fanns kvar! Som hungriga rea-rävar entrade jag och Sarah den specialinbjudna rean idag tillsammans med alla andra miljontals nyckel-kunder och styrde kosan emot designerväskorna. En Luella-väska skulle inte sitta fel, särskilt inte en marinblå&vit-randig inför sommaren och Båstad men icke.
Rea och jag har ett speciellt band. Ser jag en skylt med "30% off" på får jag precis som många andra shopaholic-lights rysningar längst ryggraden och jag bara måste rota bland galgarna. Skillnaden är kanske att är det rea på exempelvis H&M är det svårt att finna något, för helt ärligt finns de riktiga godbitarna i det ordinarie sortimentet hos kedjorna på en varuhus och exklusivare butiker finns det så gott som alltid någon godbit kvar bland rea-plaggen och trots hysterin på NK fann jag en hel del söta plagg, skor och accessoarer som skrek på mig men ingenting tog jag med mig hem, helt otroligt.
Jag lyfte på sammetsskor ifrån
Sergio Rossi som jag vet skulle sitta perfekt på min fot, jag fingrade på grå cashmere-koftor och siden-linnen och provade pressade puder ifrån YSL i sina glossiga förpackningar men ingenting fick följa med hem. Kanske hade det att göra med mitt nya mål att försöka att impulsshoppa mindre, eller helt enkelt med att det var okristligt tidigt på morgonen.

Istället hamnade vi på Åhléns när nödvändigheter som Marimekko-skrivblock, pennor, vykort och överlack inhandlades, tråk tråk tråk. Även om diverse utkast till min kortroman kommer att hamna i blocket i sommar, som vanligt. Jag är en skriv-junkie som jämt, och då menar jag jämt, kladdar på diverse projekt. Poesi, noveller, debattartiklar, insändare, reportage, you name it.
Sedan provade jag årets snyggaste bikini ifrån Michael Kors (inte visste jag att det märket såldes på Åhléns?) med chunky guldkedjor och bandeau men om det passar i svenska skärgården? Tveksamt och Franska rivieran verkar tyvärr inte bli besökt i sommar.

Stegen styrde oss emot Karlavägen och Mimic med alla dess designerplagg och så mötte jag kärleken i form av en utsökt Pucci-scarf. Jag har en thing för scarves och klassiska ting och en Pucci-scarf i siden hade jag redan bestämt skulle tillhöra min sommargarderob och plötsligt försvann ett stor summa ifrån mitt konto, men lyckan är fullkomlig. För jag är precis sådär töntigt lycklig man kan bli över ett multiplagg som en scarf ifrån Emilio Pucci. Kan meddela att även Empan föll för frestelsen och investerade i en scarf... Obsession är ordet!

Vidare för att fira på favoritfiket med pasta och parmaskinka och sedan en kärleksmums på det. Sedan bar det av till diverse småbutiker och kedjor för att tillslut hamna bakom Kungshallen där Empans supertrevliga vän Hanna(h?), nyss hemkommen ifrån ett år i USA joinade.
Hem för lite sista-minuten-solning och bigaråer i trädgården.

Ikväll blir det Mariaberget med lite vänner och bekanta, trevligt!
SHIP AHOY!


Bells har en förkärlek för...

...listor ja, och den här hämtade jag ifrån Darling-Em.

Din ålder: 17
Födelsedag: 24 mars, 1989
Syskon: Lillebror Eric
Hårfärg: Cendré med ljusare slingor.
Ögonfärg: Melerade åt det gröna hållet.
Vad shoppar du helst: Toppar och accessoarer.
Har du några tatueringar eller piercings? Vanliga hål i öronen med stora pärlörhängen och en piercing i naveln.
Hur många skor har du? Precis lagom många.
Hur många par byxor har du? Inte alls tillräckligt många. Jag lever i princip i samma stuprör.
Har du några smycken som kostat över 1000 kr? Ja.
Färg: Vitt, svart och marinblått.
Mat: Ofta och inte speciellt nyttigt tyvärr.
Sport: Dans; jazz, balett, street, modernt.
Ord: Brutalt.
Snusat? Tyvärr ja.
Hoppat bungyjump? Nope, men jag vill!
Brutit mot lagen? Inga kommentarer...
Fått dig själv att kräkas? Nej inte med mening.
Tar du droger? Nikotin
Vad använder du för schampo? Just nu; Sunsilk Anti-Flat.
Vad är du mest rädd för? insekter
Vad lyssnar du på just nu? Tell me why - Supermode (Axwell & Ingrosso remix)
Pizza eller choklad? Mörk choklad.
Guld eller silver? Silver.
Vilken film såg du sist på bio? V for Vendetta, tror jag?
Vad vill du helst av allt göra just nu? Vakna upp imorgon och solen skiner ute.

Hemma igen

Hemma ifrån min kortvisit i Dalarna. Som vanligt var det som att äta en stor bit av sommarklichékakan när man hamnade i Västanvik med dess röda hus med lysande vita knutar. Midsommar är alltid samma sak, vilket innebär: folkdräkt, dans kring majstången, fika i bystugan, byfest, massvis med mat och anekdoter ifrån gamlingarna. Men jag gillar det skarpt!

Jag planerar dock inte att stanna i Stockholm så värst länge till utan åker antagligen ut till landet på tisdag eller onsdag, men det är så mycket som ska göras medan jag är hemma så jag kan inte låta bli att känna mig lite stressad. Hur kan man känna sig stressad under sommaren? Well, det kan man, tro mig. Tiden räcker inte till. Tyvärr.

Hur som haver, nu ska jag packa upp, planera morgondagen och sedan äta middag.
SHIP AHOY!

ADIOS AMIGOS

I'M OFF! Dalarna och en riktig midsommar väntar. För att nå mig, prova mobilen, annars ha en jättebra midsommar!

En kväll i djupaste Bromma

Det är alltid lika roligt när vi söderbarn ska bege oss norr ut, så som exempelvis det "riktiga" Bromma som det brukar kallas, det vill säga allt som inte har en tunnelbana men som kompenseras av sjukt fina villor. Såklart talar vi om allt längst Nockeby-banan, och ikväll var det dags igen.
En kväll hos Mr. Miller resulterade i en tripp till Höglandstorget, en lång gångväg och det antagligen den högsta villa jag har sett, som även såg ut som en labyrint på insidan, en otroligt fin sådan bör tilläggas.
Det blev Monopol (Lova, bara så du vet så förlorade du och är skyldig oss en striptease!) där Mr. Miller passade på att överglänsa alla trots att jag och My kämpade hårt.
Utan några specifika substanser slutade kvällen med att en viss grabb, av hänsyn ska inga namn nämnas, dansade runt i ett par lurviga björnbrallor med en vikingahjälm på huvudet och har ni tur kommer det bilder! Haha!

Hur mycket mina Longchamps-skor än skaver, så var det en ytterst trevlig och lugn kväll!

SWEET TASTE OF SUMMER

Nu är det inte långt kvar, för snart är det semester! Och då talar jag om riktig semester, utan datorer eller mobiltelefonen som ringer stup i kvarten. Riktig semester är skärgården, en bra bok i knäet och solglasögonen på nästippen medan havsbrisen rufsar om i det helt ostylade håret. Precis, en sådan semester längtar jag efter.
Imorgon bär det av till Dalarna för att fira midsommar med släkten, och efter det gör jag en helomvändning och
beger mig ut i skärgården till landstället vilket kommer leda till begränsat bloggande.

Hur som haver, nu bär det av ut till djupaste Bromma för en sista träff med kompisarna!

Russian Nights part. 2


andy

...och här har vi Sveriges svar på
Baryshnikov


Östra real goes Hultan

HAHA, såhär kan det se ut när två stycken pinglor ifrån Östra real besöker Hultsfred: 




 

Det bor nog en fotbollsnörd i alla...

Fotbollskväll hos Vici med ett gäng tjejer, alldeles för mycket snacks och VM-guiden uppslagen framför oss för att inte missa någonting, ingenting alls. Sedan var kanske kvällens stora besvikelse att inte Becks slet av sig tröjan i slutet, men man kan ju inte få allt här i världen...
Men det finns alltid personer som gör det där med fotboll lite roligare, och här har vi ett levande exempel:


seb ;Rebus: 2-2 minus Isaksson + Shaban = 2-0 ? ;O säger:
min lillasyrra skulle tagit dem bollarna, jävla trasdocka

emelie. Hultsfred! 2-2 säger:
hahaha, ja inte var han på topp

seb ;Rebus: 2-2 minus Isaksson + Shaban = 2-0 ? ;O säger:
svänger med armarna som att det var godisregn

emelie. Hultsfred! 2-2 säger:
hahhahahahahahahahahaha

seb ;Rebus: 2-2 minus Isaksson + Shaban = 2-0 ? ;O säger:
jävla tv-räddningar hela tiden ;( skippa shitten och var stabil, Suck, slänga sig istället för att kliva 1 meter åt höger och plocka ner den som en badboll i sommarsolen


Vilket gjorde att Sebastian korades till kvällens skönaste fotbollsfantast och kvällen var räddad, haha!


Aventuras Uppsala con Pinglorna

Så stod vi där, på stationen på väg till Uppsala med en strålande nykär (?) Jade och en något försenad Josefine innan vi hoppade på vårt tåg och Aventuras Uppsala con Pinglorna kunde börja.
Hamnade i Uppsala tillslut där My och Sofia hämtade upp oss för en guidad tur i den lilla staden (för helt ärligt, jag ska inte dra fler uttjatade lantisskämt om Uppsala men herregud vilken liten stad!)
Picknickmat inhandlades och sedan bar det av till Café 018 för att hälsa på en del av grabbarna, bland annat dagens födelsedagsbarn, nämligen Chris som fyllde 17. Café 018 kan koras till Uppsalas svar på L'Angolo, vilket inte är ett dåligt betyg!
Vidare ner till den lilla ån (?) för vår picknick innan jag äntligen fick åka på en av de alla välkända gröna biogas bussarna hem till Ruffe (vars trädgård brings back barndomsminnen) för middag.

Kvällens stora event; Chris födelsedagsfest vilket kan sammanfattas i dessa punkter:
- Fabis spådom om amerikaner slog in, scarymary.
- En viss överförfriskad flicka åt chips med räkost halva natten.
- En överförfriskad grabb fann att köksgolvet var perfekt att ligga och sjunga på.
- Jag ska gifta mig med Chris och adoptera en tjock asiat.
- Lovas vän Gustav pratade, och pratade och pratade lite till, men inte var han lik Zlatan, vad hans mamma än säger.
- Diverse små hemligheter avslöjades.
- Alla Uppsala-människor var noll dryga och helt igenom sköna.
- Minnen ifrån 8an återupplevdes.
- En överförfriskad flicka spenderade x-antal minuter under ett täcke, skrikandes: "jag hatar tivolin, jag hatar karuseller..."
- Diverse sexuella och intima erbjudanden yttrades, och inte bara vid presentutdelningen.
- Jag är i hemlighet soulmate med David, eller kan helt enkelt bara läsa hans tankar..
- My koras till resans pinsammaste och höjden var nog "I just can't get enough" på Café 018 dagen efter.
- Chris visade sig ha en framtid som hemmaman och gör enormt god frukost!
- En viss David envisades med att se Fight club natten igenom, vilket resluterade i att jag sov ca. 3 timmar.
- "Mystiska" dunkanden ifrån ett visst sovrum ledde till att jag vaknar upp och upptäcker "mystiska" fläckar på min jacka i köket, hjälp.


Dagen efter? Vaknar upp av doften av en megafrukost som Chris har dukat fram, vilket räddade min annars så slitna dag. Hamnade på Café 018 med en balja thé innan vi tog tåget hem. och jag kan säga utan att ljuga att Lova har rätt; Uppsala är toppen!


LÄGESRAPPORT; mälarhöjden 11:59

Så bär det av till Uppsala! Väskan står packad med allt som kan behövas för ett 24 timmars äventyr i Uppsala. Med andra ord så kommer jag inte blogga någonting alls, så vill ni nå mig är det säkrast att slå en signal på mobilen eller helt enkelt leta efter mig i the love capital of Sweden!

SHIP AHOY!

Lördag - Russian nights

Dagen spenderades på bästa möjliga vis: iklädd bikini låg jag och My ute i trädgården, lyssnade på "Paint the silence" på repeat och fixade det sista på Chris födelsedagspresent. Ja, för alla som har missat det så åker jag till Uppsala på måndag, ett riktigt äventyr med andra ord, haha!
Efter att ha vinkat av en stressad Sofia och My så blev det lite hemma-SPA för min del och rotande i mammis garderob efter accessoarer inför kvällens fest på södermalm.

En aning otippat men supertrevligt initiativ ifrån Lovas sida då vår pingla ställde till med party hemma i sin supersöta K-märkta lägenhet på söder! Det blev en sjukt lyckad tillställning där det dracks ett par ryska vodkashots för mycket och Andreas visade sina balettkunskaper, haha! Hur som helst kan jag lätt konstatera att Lovas fest var en av årets hittills bästa fester. Precis lagom intim känsla, lagom galet och extremt roligt!  För alla er som missade tillställningen, too bad for you för det var verkligen sjukt trevligt. Tack ytterligare en gång till Lova!

Som vanligt avslutades kvällen hemma hos mig vid mitt köksbord (eller snarare i TV-soffan den här gången...) med thé och nattmackor, denna gång med Josefine som sällskap.


Uppdatering med bilder kommer!

SHIP AHOY!


Onsdag - Torsdag - Fredag

Onsdag - Oh rainy day. Vaknar upp och inser att planerna om bad och sol i Hammarby sjöstad inte verkar vara de allra bästa, lite tråkigt. Långfrukost med Empan och sedan bar det av hem till My där vi träffade några grabbar ifrån kvällen innan samt My & Sofia. Vidare in till stan där vi letade efter den perfekta födelsedagspresenten till Chris (och ja, vi hittade den!) innan det var dags att peppa Sarah lite extra inför hennes dejt och sedan återvända hem för middag.
Kvällen spenderades på södermalm, först med Lova och sedan med Jonas.

Torsdag - Mamma&dotter-dag, vilket innebar en hel del flängande på stan där vi fixade med bokningen till Ayia Napa, spanade på mobiltelefoner. LG's Roberto Cavalli special edition i guldfärgade ränder eller Sony Ericsson W810i, det är livets stora fråga. Lunch i Kungsan och eftermiddagen spenderades i Humlan. Kvällen? Fotboll! Sverige  - Paraguay innebar inte bara att vi jag spanade efter min lillebror och pappa på TV:n utan också ett gäng galna brudar som verkligen var insatta i matchen, och ja, även jag blev en fotbollsnörd för stunden.
Kvällen avslutades med en låååång promenad med My, mysigt!

Fredag - In till stan igen för att fixa klart Chris present och sedan fortsätta mobiltelefon-jakten. Hamnade slutligen i Humlegården i solskenet där jag fick min försenade födelsedagspresent av pinglorna <3 och mumsade på jordgubbar, mysigt. Kvällen spenderades hemma med mammi. Thai-take away och OC för hela slanten!


Tisdag - SKOLAVSLUTNING!

Skolavslutning. Bara ordet smakar sommar i min mun. Det är som klibbig sockervadd på något småtacky ställe som Grönalund eller doften av syrenbuskarna i Mälarhöjden - underbart med andra ord!
Så var det dags igen med skolavslutning, men den här gången på Östra real och en ny klass att skiljas ifrån under sommarlovet, även om jag med största säkerhet kommer träffa mina babes under lovet.
Skolavslutning ja, det är lika spännande varje år. Att vakna och känna fjärilar i maggropen, att sätta på sig en ny fin klänning och locka håret och se ut som en prinsessa, samma sak år ut och år in sedan jag var liten. För visst kommer man alltid ihåg skolavslutningar? Det är alltid inbäddat i ett gyllene skimmer och har en speciell plats i hjärtat. Som första skolavslutningen i Mälarhöjden. Vi pratar om en Bella som var minikort (inte för att jag är någon amazonkvinna nu heller...) i en limegrön jeansklänning och en vitt kreppad topp av indisk bomull under och till det ett par svarta snörsandaletter och en gigantisk stråhatt med en prästkrage i hattbrettet. En Bella som kramade om fröken och räckte fram en bukett nyplockade syrener tagna ifrån grannens buske som alla passerade på väg till skolan och som inte hade några blommor kvar efter skolavslutningsdagen... Jag tror att alla har sina skolavslutningsminnen, och nu har jag just delat med mig av ett av mina och ni får gärna göra samma sak i en kommentar!

Så var det dags igen och jag vaknade upp med samma fjärilar i magen. Mötte upp alla mina favoriter i Humlegården för champagne-frukost. Supermysigt att dricka något kallt och torrt till jordgubbar och Gateau-bröd samtidigt som man lyssnar på något så helylle som Gyllene Tider. Toppen toppen toppen!



Vidare till klassrummet för att hämta ut betygen och ja, det blev inte helt fyskam. Jag fick 7 MVG och 2 VG, så jag antar att jag ska vara nöjd. Lämna traditionsenligt över blommorna till läraren även om jag och Empan inte lyckades tjuvplocka syrener utan lämnade över cremevita rosor istället...
Sedan  bar det av till kyrkan för sång, stipendie-utdelande och långa tal samtidigt som vi satt och småviskade och smaskade på överblivna jordgubbar.

sk4


Ut igen i den brutala hettan och iväg till favoritfiket där Joey meddelade att hallonpajen var slut men att han genast skulle slänga ihop en till oss, och mycket riktigt dök vår favoritbarrista upp i Humlegården 30 minuter senare med paj, trevligt.

Kvällen blev inte sämre. Mariaberget och grillning stod på tapeten och klockan sju satt vi i gröngräset och solade med ett glas vitt vin i handen och sneglade smått på grillen som mästergrillaren Li lyckades få igång! Kvällen fortsatte i samma anda. Massor med folk, en varm natt som aldrig tycktes ta slut, lådvin och musik. Skön stämning och trevliga människor förgyllde helt klart min natt!




SHIP AHOY! <3

det kommer mera...

uppdateringar kommer, håll ut!

Empan & Bella funderar

Så hamnade vi där igen. Ja, de meningslösa msn-konversationerna om livet och dess innehåll, eller som denna gång; om en grabb i vår närhet som försöker odla någon form av afro eller helt enkelt sunkar ner sig totalt. News for you man -  det är inte snyggt någonstans!
Empan som kände att det sved lite i hjärtat varje gång hans namn nämdes kom på den briljanta idén:

"Ska vi göra en insamling? *samla pengar till en frisörstol åt XXX a.k.a. broder fluff*"
- Deklarerade Empan glatt


Måndag - journalistutflykt till Drottningholm

Drottningholm på schemat för att gå en guidad tur på slottet som handlade om konst och makt, och samspelet mellan dessa. Trots det tråkiga namnet var rundturen faktiskt rätt underhållande, men kanske mest för att slottet och tanken på att bo där framkallade intressanta men meningslösa diskussioner.
Sedan blev det picknick i parken innan vi begav oss in emot stan, och sedan Lidingö för att möta upp Paul. Hur som haver, det blir bara bilder idag med:






dr3
Sarah and the famous Bryanboy-pose!

Vimpimpling på Djurgården

Så bar det av till Djurgården en söndag kväll efter ett snabbesök på Berns, och well jag orkar inte blogga om det, men ni vet man man säger? En bild säger mer än tusen ord!





Sunny Sunday

Åh! Jätteskön och lugn dag idag. Bara legat ute i solskenet i min randiga bikini, ätit massor med frukt, lyssnat på musik och läst. Precis som söndagar ska vara när skolavslutningen står inför dörren!
Har även sytt upp min skolavslutningsklänning också, så nu är det fixat, skönt. För på tisdag går jag ut ettan. Smått surrealistisk känsla då allting har gått så fort, bara rusat förbi. Men samtidigt känns det så skönt att sommarlovet är på väg med Båstad, Ayia Napa & USA som förgyller ledigheten!
Trots att det inte är lov ännu så ska jag och Em inviga den riktiga sommaren ute på Djurgården ikväll med vitt vin och jordgubbar, mysigt.
Stygga flickor vi är med andra ord, eftersom det är skola imorgon..


Jade & Bella funderar

Det finns en viss relativt välkänd grabb i min yttre bekantskapskrets som de två senaste helgerna har försökt få tag i mig och då använt sig av två olika värdelösa metoder: ringa en signal eller skriva inlägg på en välkänd community när det inte finns någon chans att jag är hemma och kan se vad han har försökt meddela mig. Jade som alltid har svar på tal fick frågan av mig under kvällen och kom snabbt på ett svar:

"För man heter X, bor på söder och inte har cash på mobilen"
-
konstaterade Jade glatt

Lördag - sommar sommar sommar!

Vaknade tidigt, alldeles för tidigt enligt min mening då Empy passade på att väcka mig vid 12.30 för att meddela att skulle vi ses fick jag pallra mig in till stan illa kvickt. Stressade runt som en galning imorse men hann i tid, duktigt Bella!
Mötte upp tösen vid Svampen för en heldag i solen i Humlegården med en massa prat, plus & minus-listor, kladdkaka och myspys. Jätteskönt att ligga i värmen och ta det lugnt efter en kväll som igår.

Hem för middag med mammi och sedan DVDs då pappi och lillebror min var på VM-jippo ute på Gärdet där de sköts straffar på diverse gamla fotbollsstjärnor, signerades fotbollar och såklart tittades det på matchen. Om jag gjorde det? Nope, jag är mer en hockey-tjej, tro det eller ej!

Och nu? En massa skvaller om gårdagen...
SHIP AHOY!

Fredag part II - what a night!

Skolavslutning verkar alltid vara synonymt med utomhusfylla och meningslösa hångel? Vilket Em passade på att konstatera: "Herregud, det känns som om vi går i sjuan".  Det är sant. Men förra året var det annorlunda då vi ifrån Mälarhöjden var på en båtfest då några chics tagit tag i saken och hyrt en båt vid söder mälarstrand där vi spenderade kvällen (innan vi traditionsenligt hamnade på Piren i Mälarhöjden). Det var en supertrevlig kväll verkligen, och jag hoppas att skolavlslutningen blir lika trevlig i år.

Igår var det inte min skolavslutning utan Vicis och Mys, vilket innebar att vi gjorde det som dessa flickor hade planerat för kvällen, vilket inte kan sägas varit så välplanerat heller.
I solskenet i Slussen mötte jag upp Lova, hennes babes samt Sarah och Empan för en tripp på båten (sommar-feelings!) ut till Djurgården. Efter en promenad fann vi diverse Jensen-barn och andra människor sittandes vid Djurgårdsbron med molokna blickar. Polisen hade varit där. Ja, vi är minderåriga allihopa och ja, alla har alkohol i sina väskor vilket polisen mycket väl vet. Men har dom verkligen ingenting vettigt för sig annat än att åka omkring och hälla ut alkohol? Under en vanligt helg ser du inga poliser någonstans, det är knappt så att polisen existerar men under storhelger så finns dom överallt. Lika irriterande som pollen, suck.
Efter ett tag där beslutade vi oss för att bege oss emot södermalm, och då med Tanto i sikte. Väl på plats kunde vi konstatera att det inte var riktigt min typ av människor, även om alla var extremt pratglada och minglade runt. Poliser igen, så vi åkte vidare.

Vid Mariatorget plockade vi upp två vilsna pinglor och träffade även på Jonis con amigos. Efter mycket om och men hamnade vi på Mariaberget där en massa sötsaker befann sig. Där var allt trevligt, även om det fanns en besk eftersmak. Låt mig förklara. Jag försöker alltid vara open-minded och ge alla människor en chans men tydligen så gäller inte den principen hos alla, vilket är otroligt synd. Förra gången jag var på Södermalm under kvällstid blev jag förolämpad och igår hände samma sak. Jag och My sitter och diskuterar då en grabb tränger sig på och börjar prata med oss. Han verkade vara nyfiken på vilka vi var och jag var precis så artig och trevlig man bör vara emot obekanta personer när man konverserar. Så kom standard frågan: "Vilken skola går ni på?" My svarade Kulturama och jag förklarade att jag gick på Östra real, då hände någonting. Plötsligt haglade de elaka orden över mig, och jag fick förklarat för mig att jag var en blåst, dryg idiot som gick på Östra real, och framförallt eftersom jag väljer att bära tunga saker i papperspåsar ifrån mina favoritbutiker/caféer istället för en ICA-kasse. Med andra ord upptäckte vi rätt snart att grabben i sin beiga outfit var en fördomsfull idiot som vi klarade oss utan.

Men trevligare sällskap på platsen fanns det såklart! Jag var på väg hem och skulle plocka upp mina vänner för att ha någon att åka hem med men Sofia verkade vara spårlöst försvunnen, tills vi hittade henne med Jonis, så istället för att åka hem hamnade vi med Jonathan och Erik(c?) istället, mycket mycket trevligt!
Hamnade i säng alldeles för sent, som vanligt, efter 24 timmar i vaket tillstånd men trots att det inte var min skolavslutning så var det en jättetrevlig kväll!


"Jag slåss inte, jag bakar kladdkaka!"
- Jonis, Kladdkakemannen.


SHIP AHOY!

Fredag - sista riktiga skoldagen

Så var sista riktiga skoldagen avklarad! På måndag är det inriktningsdag vid Drottingholm och på tisdag går jag ut ettan, jippi! Även om framtidsångesten hägrar i fjärran, som vanligt. Men någonting positivt är i alla fall att vår klass faktiskt har blivit lite trevligare/öppnare samt att mina betyg ser strålande ut! Haha, idag lyckades jag också vinna 2:a priset i en politisk frågesport och fick bära hem det urläckra priset bestående av en packe disketter, USB-minnen verkar inte min lärare ha hört talas om...

Ytterst få lektioner vilket resulterade i en tripp på stan innan jag sprang till RaBarber för att klippa mig. Precis som
förra gången blev det en Nicole Richie preppy-liknande historia men med sandblonda slingor i, sommarsnyggt med andra ord.

Ikväll? Skolavslutning för praktiskt taget alla utom Östra real, vilket innebär massor av party men inte firande av min skolavslutning. Well, det finns många alternativ just nu men vi får se vad som händer!


SHIP AHOY!

Tisdag - Onsdag - Torsdag

Hey igen, har haft fullt upp som vanligt och webblogg.se har krånglat en hel del så det har inte blivit något bra bloggande på ett tag, men här kommer en sammanfattning av tisdagen, onsdagen och slutligen idag, torsdag:


Tisdag:
Nationaldag. Den mest osvenska dagen på året eftersom alla svenskar verkar småskämmas över att gå klädda i gult och blått och sticka upp en viftande flagga i ansiktet på främmande människor. That's life.
Jag har aldrig varit speciellt intresserad av nationaldagen men i år fanns den markerad i min kalender, och namnet på allas läppar under dagen var: Håkan Hellström.
Nej, jag är inget fantatiskt Håkan-fan, även om en grabb jag dejtade förut brukade skicka över en massa Håkan-låtar som hamnade i min iPod så jag lyssnar rätt ofta på den spensliga gossens falsksjungande röst.
Så mycket riktigt hamnade vi, en aning bakfulla måste erkännas, på
Sverigeparadens spektakel på Stadion där diverse artister uppträdde. Anledningen var som jag tidigare förklarade, Håkan Hellströms framträdande.
Jättetrevligt att stå i solskenet, lyssna på Håkan med mina flickor och på kvällen kika på OC hemma i tv-soffan med lite Ben&Jerrys!


Onsdag:
Helt värdelös skoldag, som alla dagar såhär på slutet av terminen. Fick i alla fall veta att jag har ett solklart MVG i drama, samt VG i Matte B, trots att mitt nationella prov inte hade det bästa resultatet. Antar att jag får vara nöjd med det.
Dagen spenderades mest utomhus med Lova då vi under promenader på esplanaden diskuterade allt mellan himmel och jord, mysigt.
Eftermiddagen spenderades med främmande besök ifrån Uppsala, och nej Chris Stockholm är inte en förort till Uppsala! Chris, Rufus och Johan besökte Stockholm, trevligt. Smaskiga amerikanska pannkakor som den konservativa mannen i sällskapet lärt sig göra under sitt år boendes i sydstaterna. Hutr som haver, två år sedan man såg honom senast men jag antar att vi alla var oss mer eller mindre lika, lite mindre oskyldiga kanske...



Torsdag:
Josefines skolavslutning, vilket innebar att jag somnade i kyrkan, mumsade massor av choklad och låtsades vara den koreanska Josefines syssling under klassträffen. Fina betyg blev det också!
Efter en lunch hemma hos henne bar det av till Humlegården för hallonpaj och lite prat i solskenet, mysigt.


SHIP AHOY!

KLASSGRILLNING

Så möttes vi upp ett gäng vilsna Östra realare i Alvik, vid Nockebybanan (på inhemskt Bromma-vis även kallat Tolvan). Såklart, som de journalistbarn vi är så var halva klassen försenade men inga problem, vi är vana vid att vänta. Precis som förutsätt så dök inte hela klassen upp, vilket inte gjorde mig (eller de flesta) någonting då frankly, min klass inte alltid är så mycket att hänga i julgranen – men vi jobbar på det!
Väl framme i innersta djungeln, bland alla miljonvillor mitt i Höglandet nådde vi Djävulsklipporna, vår destination för kvällen. Vilket vi senare kom att inse var Brommas fjortishangout no. 1 då 91:orna invaderade klipphällarna, haha!

Fram med bag-in-the-box-vinet, maten och partymusiken/gitarrerna och snart var klassen igång och som Arman uttryckte sig: ”Meningen att lära känna klassen, blir så mycket lättare med ett alkohol i kroppen”, och det var sant. Tag along best friend! – för sådan var stämningen.

Förutom alla undersköna bilder här i bloggen kan kvällen sammanfattas med:
-         En man med en pistol i backfickan.
-         Stockholms oskönaste småbarn som rökte munbloss och bar Burberry-halsdukar kring midjan i juni.
-         ”Ursäkta ni pratar väl inte om vad era föräldrar tjänar? Det är ju lite, vad ska man säga… lustigt?” (håll käften ungjävel, du är inte mer än en tvärhand hög och nej, vi talar om hur det är att växa upp med bara en förälder eftersom den andra jobbar)
-         Grupphångel på stationen i Alvik vid 23-snåret.
-         Gamla hångel ifrån the past, befann sig också på stationen.
-         Botten Anna, inga fler ord behövs.
-         Fyllesamtal, fyllehångel, fylleshots och ett och annat fyllesamtal.





Om JO1 på Östra real är bättre vänner? Tveksamt men en trevlig kväll var det trots allt!


FRIDAY NIGHT

anton

"Jag köpte ett helrör och en urringning. Men urringningen delade vi på. Fast helröret var mitt!"
- Anton

Lördag

Usch, ingen sovmorgon alls. Men i alla fall tillräckligt med sömn för att missa när Em satt sminkmodell i Gallerian, synd för jag hade velat sett henne sitta där megabakfull och le emot publiken, haha!
Mötte upp Jade och Em i Kungsan där dom smaskade mat på "Smaka på Sthlm". Själv var jag inte hungrig alls medan Em hade betydligt större craves. Till sist styrde vi stegen emot hallonpaj i Humlegården där vi hamnade i solskenet, skrattandes och pratandes. Efter ett tag dök Josefine, Vici och Johan upp också, trevligt!





Hem för att klä om till middagen då vi chics skulle ut och äta på en urmysig italiensk restaurang på Nybrogatan där Em praktiskt taget var stammis. Massivs med god mat och trevligt sällskap är alltid en bra kombination!
Hamnade i Kungsan där "Smaka på Sthlm"  fortfarande pågick så vi drack Chardonnay ur plastmuggar och lyssnade på dåliga liveband ett tag, vuxenpoäng hög, haha! Träffade två trevliga män ifrån Californien som vi spenderade några timmar med, under en mer eller mindre lyckad krogrunda, kommunikations svårigheter och massvis med skratt.
"Beeeelllaaaaa, vi har problem under höger/vänster sko!"
"Do you know a firefighter called Zack?"
"Bella, din Gucci-väska har all rätt att känna sig förolämpad. Han försökte ju köpa den för 20 kronor"
"Nej alltså, vi är visst över 18, men vi tappade våra leg. under utspringet igår...."
"Det här är vad jag kallar Stureplans-prostitution, men ragga då, RAGGA!"
"This is how it's done at Schtuuuureplan"

Efter mycket om och men dumpade vi av grabbarna vid Stureplan och fortsatte själva ut på Södermalm. De andra tjejerna åkte hem medan jag och Em var fast beslutna att fortsätta hela natten lång. Vilket vi också gjorde. Blev uppraggade av ett gäng småläskiga 22-åringar som ville att vi skulle komma med på hemmafest, och efter ett tag blev det gatlopp á la 140 km/h för mig och Em då vi insåg att det här kanske inte var den absolut bästa idén. Haha! Upp på Mosebackes uteservering innan vi efter ytterligare någon timmes runtvirrande på Södermalm gav upp kvällen och åkte hem med ett brett leende på läpparna.

l7

Vi kan helt enkelt konstatera att det var en kväll fylld av galna upptåg och massvis med skratt och framför allt: Em & Bells är en oslagbar kombination om galna nätter!


SHIP AHOY!

Fredag - utspring & flak

Så var det äntligen dags - Östra reals utspring och flak.
Förmiddagen spenderades på bästa sätt i Humlegården, picknick mat, en par trevliga grabbar och vitt vin. Att dricka sitt första glas vin för dagen då klockan var 10.30 var en ny känsla. Sällskapsresan soundtracket var givet och vi njöt bra länge där i solen.

Pallrade oss iväg emot Östra real för att möta upp Em, hennes chics och Jade för att börja smycka Rickards flak, vilket var lättare sagt än gjort eftersom jag inte var någon hejare på att blåsa ballonger, haha. Så vid 14-tiden var det dags för det traditionella utspringet för studenterna och sedan satte partyt igång på riktigt.

Massor med trevliga människor, bra musik och solsken förhöjde stämningen rejält på flaket. Genomblöta av öl, skavsår av skorna och kommentarer som: "du ser lite torr ut?" - innan man fick ytterligare en burk öl över huvudet, samt "jag är full",  - yttrades bra ofta. Och ja, det stämmer att Östra realare är bäst på att festa - för det var helt klart mest röj på ÖRG's flak!

Efter ett par timmar cirkulerandes runt i stan, skanderandes: Östra Östra Östra! begav sig flaket tillbaka upp för esplanaden och tillbaka till Östra real där vaktmästarna hade fullt sjå med att plocka upp ölburkar ifrån skolgården. In i skolan, där Lova fick ett mycket glatt besked och passade på att göra en klackspark när hon flög ut ifrån skolan. Karlaplansfontänen var nästan anhalt där det badades friskt, innan eftermiddagen avslutades med fyllekäk på Donken, HAHA! Notera att klockan bara var 17.30.






u1




Kvällen blev relativt lugn, trots en mängd festalternativ. Hamnade efter en snabbmiddag på Alberts uteservering där jag blev kvar hela kvällen medan sällskapet kontinuerligt byttes ut. Den sista konstellationen var i alla fall jag, Josefine, My och Jade, samt även senare Anton som passade på att dyka upp. Grabben var en aning överförfriskad och yttrade en hel del citat som fick oss att dra på smilbanden. Kvällen avslutades i en taxi hem för min del och sedan nattmat, som vanligt.


SHIP AHOY!

GALET!

Sjukt galen fredag (& lördagnatt), bilder och text kommer förhoppningsvis imorgon!
klicka
här ifall ni är alldeles för nyfikna, haha

Torsdag

Helvete vilken dag! Man ska inte svära, jag vet, det ger ett ovårdat och obildat intryck men idag kan jag bara inte hjälpa det.
Allting var frid och fröjd imorse. Traskade till skolan med solskenet i nacken, "Hello Sunshine" - Superfurry animals i iPoden, en cigarett i handen och min nya Rachel Bilson-inspirerade kofta ifrån Mango. Allting var tipptopp med andra ord! Hade en intressant diskussion om utopin av ett borgligt styre i två mandatperioder. Artikeln vi diskuterade finns att läsa
här! Fortfarande var allting jättebra.
Kommer till mattelektionen får tillbaka mitt nationella matte b-prov och mitt humör sjunker i botten - nej fel, det kraschlandar. Ett stort G står printat på sidan och jag letar frenetiskt efter de saknade bokstäverna framför G:t. Nej, de finns bara inte där och tro mig, jag var i chock för jag har aldrig fått G på någonting i hela mitt liv, aldrig någonsin, men någon gång måste väl vara den första. Det sjunka är att jag tyckte att provet gick BRA när jag skrev det, och fick nästan ett MVG på förra matte b-provet men nu ett ynka G. Tillräckligt många VG-poäng för att få ett VG men för få G-poäng för att uppnå det betyget. Men hey, krävs det inte G-kunskaper för att få rätt på VG-frågor? JO! Tydligen har inte matteläraren tänkt på detta utan har konstaterat att jag inte är värd mer än G. Detta är verkligen verkligen illa.

Det blev en tripp till skolsköterskan där Empan intygade att vi båda kände oss en aning labila och var tvungna att sjukskriva oss för resten av dagen. Så vi hamnade med den största bit hallonpaj Joey kunde trolla fram på favvofiket och grävde ner oss i gamla upplagor av King (som förövrigt tillsammans med Moore är ett rätt underhållande magazine bitvis).
Empan gjorde sitt bästa för att muntra upp mig och hon lyckades faktiskt rätt bra måste jag erkänna, thanx darling!

Hamnade sedan på en shoppingkavalkad som tog fart inne på Gucci för att fortsätta runt hela stan men det enda jag kom hem med var ett par beiga aningen pösiga shorts, som inte är exakt de jag har letat efter men pretty damn good looking ändå.

Vidare till södermalm för Fashionshow. Vanity design hade en hel del spännande plagg, framför allt en topp som föll mig precis i smaken. En blandning mellan Ayia Napa-06 och St Tropez, haha! Med andra ord är jag rätt intresserad, ja.
Hann med att träffa den mystiske mannen bakom "The Wim Edit" som har spelats varm på förkrök och partynätter under detta halvår, alla PA-nerds där ute vet säkerligen vilken låt jag talar om. Hur som haver så hade mannen ett kontaktnät värt att beundra då han tycktes känna både den ena och andra människan i min närhet. Jag blir alltid lika chockad när sådana här saker inträffar!

Umgicks med Elisabeth också, alltid lika mysigt att se henne även om det blir allt för sällan! Nu ska jag hoppa i badkaret och sedan välja outfit inför morgondagens Östra-utspring och flak!
SHIP AHOY!