Tisdag - Onsdag - Torsdag

Hey igen, har haft fullt upp som vanligt och webblogg.se har krånglat en hel del så det har inte blivit något bra bloggande på ett tag, men här kommer en sammanfattning av tisdagen, onsdagen och slutligen idag, torsdag:


Tisdag:
Nationaldag. Den mest osvenska dagen på året eftersom alla svenskar verkar småskämmas över att gå klädda i gult och blått och sticka upp en viftande flagga i ansiktet på främmande människor. That's life.
Jag har aldrig varit speciellt intresserad av nationaldagen men i år fanns den markerad i min kalender, och namnet på allas läppar under dagen var: Håkan Hellström.
Nej, jag är inget fantatiskt Håkan-fan, även om en grabb jag dejtade förut brukade skicka över en massa Håkan-låtar som hamnade i min iPod så jag lyssnar rätt ofta på den spensliga gossens falsksjungande röst.
Så mycket riktigt hamnade vi, en aning bakfulla måste erkännas, på
Sverigeparadens spektakel på Stadion där diverse artister uppträdde. Anledningen var som jag tidigare förklarade, Håkan Hellströms framträdande.
Jättetrevligt att stå i solskenet, lyssna på Håkan med mina flickor och på kvällen kika på OC hemma i tv-soffan med lite Ben&Jerrys!


Onsdag:
Helt värdelös skoldag, som alla dagar såhär på slutet av terminen. Fick i alla fall veta att jag har ett solklart MVG i drama, samt VG i Matte B, trots att mitt nationella prov inte hade det bästa resultatet. Antar att jag får vara nöjd med det.
Dagen spenderades mest utomhus med Lova då vi under promenader på esplanaden diskuterade allt mellan himmel och jord, mysigt.
Eftermiddagen spenderades med främmande besök ifrån Uppsala, och nej Chris Stockholm är inte en förort till Uppsala! Chris, Rufus och Johan besökte Stockholm, trevligt. Smaskiga amerikanska pannkakor som den konservativa mannen i sällskapet lärt sig göra under sitt år boendes i sydstaterna. Hutr som haver, två år sedan man såg honom senast men jag antar att vi alla var oss mer eller mindre lika, lite mindre oskyldiga kanske...



Torsdag:
Josefines skolavslutning, vilket innebar att jag somnade i kyrkan, mumsade massor av choklad och låtsades vara den koreanska Josefines syssling under klassträffen. Fina betyg blev det också!
Efter en lunch hemma hos henne bar det av till Humlegården för hallonpaj och lite prat i solskenet, mysigt.


SHIP AHOY!

Kommentarer
Postat av: Agnes

Är drama svårt? Har man prov och sådant i det ämnet? Jag har nämligen valt drama till hösten och jag undrar om du har några tips på hur man kan få ett högt betyg i det ämnet..

2006-06-08 @ 18:14:39
Postat av: Johan B

Haha. alla vet att uppsala är en förort till stockholm. (incest börjat 20 min utanför stan!)

2006-06-08 @ 18:47:58
Postat av: Sofie

uppsalienare som har bott i USA? det är ju jag!
fast jag tror jag vet vilken av de killarna som delar den kvalifikationen med mig. annars så kan jag konstatera att uppsala inte är en förort till stockholm vilket herr överstående tycker.

Postat av: love

jag gillar mango

2006-06-08 @ 19:18:16
URL: http://loveblogg.se
Postat av: Jade

Det doftar sommar Bella :)

2006-06-08 @ 21:35:32
URL: http://lyxpiinglan.blogg.se
Postat av: Bells

Agnes: jag har lätt för att agera så för mig var det jättelätt! bara du vågar improvisera och kan skratta åt dig själv så lär det gå bra. nej, bara en föreställningsanalys men inget prov.

Johan B: HAHA! :D

Sofie: Uppsala känns så pass litet att alla känner alla ;) men well, du gissade säkert på Chris och det är rätt, det är karln ifrån USA.

Jade: oh yes!

2006-06-08 @ 21:48:45
URL: http://bells.webblogg.se
Postat av: Anonym

ett gäng 91:or? jag trodde att ni var ett gäng 89:or

2006-06-08 @ 22:00:03
Postat av: Jade

BELLA RING MIG.
det är om hultsfred, ring nu nu nu nu !!!
hem eller mobil :D

2006-06-08 @ 22:24:27
URL: http://lyxpiinglan.blogg.se
Postat av: Maria

Grattis till MVG i drama=D Fick faktiskt också det nu den här terminen (läste drama B).=) Gick ut gymnasiet i fredags o i måndags var jag på ett antagningsprov till en teaterutbildning..vi får se vad som händer=) Ha det bra o lycka till med tatern ;) =)

2006-06-09 @ 10:11:58
Postat av: Emelie.

Du är bäst

2006-06-09 @ 14:45:17
URL: http://e1989.blogg.se
Postat av: Bells

Anonym: vad talar du om? jag är född 1989 ja.
Jade: HAHA!
Maria: Tack!
Emelie: nu blev jag glad!

2006-06-09 @ 16:34:56
URL: http://bells.webblogg.se
Postat av: chris

hahaha det började altså skrivas om mig så här tidigt?

2006-10-16 @ 19:20:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback