Briljanta människor och nätter.

Jag har en stark faiblesse för briljanta människor. Med briljanta människor menar jag inte enbart "lyckade" människor utan extraordinära människor, spännande människor.
Det finns ingenting jag är så rädd för som att hamna fast i en slentrianmässig vardag i framtiden med ett nedgånget radhus i förorten, Volvo och en man som har ett Svensson-jobb och dyker upp efter att ha hämtat barnen ifrån dagis exakt klockan 18 varje kväll när middagen står framdukad i karotter på köksbordet. Aktuellt på TV och sedan krypa ner med öronproppar och ögonbindel i dubbelsängen och undra var alla bra år tog vägen. Det är min värsta mardröm.

Har ni aldrig stött på en briljant människa vet ni med största säkerhet inte heller vad jag talar om, för det finns inte en mångfald av människor i en stad som Stockholm som har den speciella auran runt omkring sig. De flesta briljanta människor jag stött på bor inte i Stockholm, inte heller i Sverige för briljanta människor bygger sällan bo. Jag älskar den typen av rastlösa människor som i morgonbitti lika gärna kan vakna upp i Nice efter ett infall av längtan bort.
Jag må vara naiv som tror att det rastlösa livet är det bästa. Att människor som alltid är på väg någonstans är lyckligare än människor som är fast i den gråa vardagen.
Jag kanske är oskuldsfullt blind som trivs bäst om nätterna. Blinkade lampor, varma sommarvindar och smått ostadig under klackarna, det är då jag trivs som bäst. Jag vill släppa ut håret och dansa som jag aldrig dansat förr till tunga house-toner. Dagarna är bara en väntan på alla briljanta nätter.

Jag är en konstnärssjäl och kanske är det därför jag dras till det dunkla och spännande. Till personligheter du sällan träffar eller kan skriva om, för allt blir så platt på ett papper. Ingenting är platt om nätterna. Då är allting fullt av liv, glitter och glamour.
Jag älskar briljanta böcker, skrivna av briljanta människor och må läsa en hel hög av crap också som alla försök till glamour-chic-lit. jag har i min bokhylla men det är nog bara Per Hagman och hans böcker om det rastlösa livet som tilltalar mig. Jakten på något så vilt som pilgrimsfalkar och ytterligare en natt utan slut. Rädslan för att bygga bo och känna hur rötterna slår sig ner, fast.


briljant
Gemma Ward har också svårt att stå stilla...

Jag är kanske ingen briljant människa själv, för briljanta människor blir aldrig blasé trots att de sett hela världen och upplevt allt man kan uppleva så lyser fortfarande oskulen i deras ögon när nattens mörker sänker sig ner över oss. Jag jet-set:ar världen runt och suger upp intryck och sparar minnen längst bak i huvudet men är på tok för ung för att leva det livet jag vill. Men det finns andra människor som jag i min bekantskapskrets som aldrig nöjer oss, som aldrig har passat in i den inrutade vardagen Östra Real erbjuder oss. Jag bara längtar efter studenten och liver därefter. Stå på egna ben utan föräldrar som försörjer mig och ta alla besparingar ifrån Schweiz och slänga mig iväg på närmaste plan emot Rivieran och ljumma sommarnätter.

Briljanta människor har alltid en plan, ett mål att uppnå och kan gå över lik för att uppnå det.
Imorgon bär det av till USA för att besöka släktingar och vänner, knyta kontakter och försöka stilla mitt ständiga behov av rörelse. Det är bara att packa resväskan igen.

God morgon.

God morgon, trots sömnlösa nätter av hosta och post-Ayia Napa depression (ja ni som inte ha varit där, ni tror mig säkert inte!) så bär det av in till stan idag för att möta darling-Lina.
Sista gången man ser den snyggaste blondinen i LA innan jag själv åker till USA imorgon.
Mycket jet-set:ande för min del i sommar.. men det är så vi gillar det!

AYIA NAPA 2006

"FÖRSPEL - PARTY - NÄRSPEL & LIGGES?!"



"Ska vi dra en Smirre på barren innan vi drar ut?"



Galet röj på Grabbarna Grus, såklart.



"Räknas jag som semesteralkoholist om jag börjar såhär tidigt?"



Champagnekrig på Blue Moon Bar.



"Jag trivs allra bäst vid strippstången på XLNT"



Norge, alltid alltid Norge.



Coyotes för den brinnande bardisken & bästa förkröket.



"Du kan kalla mig för "Honom som alla hatar" "



"Er du ikke norsk?!"



Mille & hans protokoll.



"Heter du Therese?
För jag tatuerade in det namnet på bröstet igår, men jag kommer inte ihåg hur tjejen i fråga såg ut.
Men visst var det du?"



"Vad är klockan? Svindyr!"



De balettdansande männen.



"Du kan få vad du vill ur baren, jag har pappas kort!"



Nattbad.



"Vet du hur jävla grym jag är på att sova på golvet?"



"Hörru, sluta sov på stranden, ditt hotell ligger 30 sekunder här ifrån"




"Får man ta sig ett pick?"
"Skaru inte ta dig ett pick Chiefen? Då tar jag ditt!"
"ÄR DET DINA BRÖST ELLER MINA BOBBE?!"
La Familya.



"Hans byxor var tajtare än leggings Bella, jag lovar!"



"Tack tack tack tack Jade! Jag lovar att jag ska ligga med XXX hur många gånger du vill"



Så gick blev jag erbjuden en halv miljon för ett hemsläp, haha!



"Men du, om du tar min Rolex så vet jag ju att du kommer till Kalypso!"



Alla dessa män och deras ålderskriser.



Jades medarbetare, oh my oh my!



"Vilken schteekig flygplats Larnaca har, den heter till och med Hermès!"

4

Jag har krökat, röjt och festat dygnet runt i en vecka. Haft galna champagnekrig och lekt att hela semestern är en enda långa Happy Hour. Vi har dansat vid strippstången på Ambassaden & XLNT, röjt sönder bardisken på Coyotes och Ayia Napa Loungen. Vi har festat galet på Grabbarna Grus och blivit erbjudna en halv miljon för ett hemsläp ifrån Blue Moon Bar. Vi har badat och solat topless och bättrat på brännan. Vi har varit på de roligaste förfesterna, galnaste partyna och mest otippade efterfesterna. Vi har haft sinnessjukt kul dygnet runt och jag kommer helt klart återvända igen.
Bilderna och diverse citat hör inte ihop. För fler bilder och blogginlägg besök Isabelle-S eller Lyxpiinglan @ Playahead eller den här länken!

Hur mycket jag än försöker så kommer Ayia Napa förbli obeskrivligt!



välkommen hem.

Ayia Napa, oh my dear Ayia Napa!

Det är helt obeskrivligt så ni behöver inte förvänta er ett detaljerat blogginlägg för det kommer inte heller att dyka upp, utan endast småsplitter av minnen och bilder som förevigat våra eskapader på Cypern.

Allt jag behöver just nu är en massa sömn & mirakelmedicin emot den ökända Napa-hostan, sedan är jag tillbaka med nya krafter och ni ska få veta lite om vårt galna äventyr.

Men tills dess, SHIP AHOY!

DESTINATION: AYIA NAPA

ayia


Imorgon bär det av, Bells och Darling-Jade åker till Ayia Napa!

IGÅR & IDAG

Igår bar det av till Grönalund som planerat. Jag, Josefine, Elma och Vici lekte som barn där på asfaltsparadiset och åkte alla attraktioner värda namnet, åt alldeles för mycket sockervadd och skrämde barn med våra hetsiga diskussioner. Sedan bar det av till Alberts (numera Albie?) för kvällsfika där vi spottade en mycket söt prins!






Idag blev det sista-minuten-shopping inför Ayia Napa och sedan en massa pinglor på favoritfiket där vi åt hallonpaj och skvallrade bort timmarna, mysigt!



 


THIS IS HOW IT'S DONE IN BÅSTAD

Tennisvecka i Båstad. Fördomar och klichéer haglar och förväntningarna är skyhöga. Såklart.
Jag kan meddela att det är ännu mer over the top än vad media framställer det som och mitt favoritcitat ifrån veckan var antagligen:

"Varför jag spenderar 17 000 kr på 15 liter champagne som jag bara sprutar ut över folk? Men det är kul!"
-    Mr X , 19 år, student ifrån Lund


Vad gjorde jag i Båstad? Jag var på tennis (såklart), Elite Plazas cocktailparty, sponsor-events, beundrade Pierres 30 meter långa yatch, var på den Officiella Tennisgalan i Hasses Lada, shoppade, strosade runt vid strandpromenaden, umgicks med en hel hög andra intressanta människor, försökte övertala pappa om att en yatch: 50 Princess var ett bra köp, åt goda luncher, drack alldeles för mycket champagne - it's for free baby!, clubbade och mycket mycket mer.

Om jag ska räkna upp alla kändisar jag såg, pratade med eller rörde känns en aning irrelevant och skulle antagligen kräva ett helt eget blogginlägg (HAHA!) men att stöta ihop med Fredrik Ljungberg igen tackar jag då inte nej till, precis som att konversera med Johan Staël von Holstein eller spana på Darling-D.


Istället för att skriva en utförligare beskrivning så bjuder jag på lite bilder:






Om jag kommer tillbaka nästa år? HELT KLART! Med alla pinglorna i släptåg, även alla minderåriga babes eftersom ett MasterCard VIP-pass löste alla problem jag någonsin stötte på. Ibland är pappi då bra att ha.


Och jag hade superroligt dygnet runt, det går inte att förneka!




b2


SHIP AHOY!


hemma.

Hemma igen efter Båstad - inlägg om mina eskapader på västkusten kommer snarast!

Nu väntar lunch med Josefine och sedan en kväll på Grönalund med sockervadd och karusellåkande tills vi spyr, haha!


BÅSTAD - Tennisvecka

Dags att bege sig mot Båstad och tennis-veckan.
Tidigt imorgonbitti är det dags att släpa in min jätteväska i bilen och åka ner emot det som kallas
"Sveriges svar på St Tropez".
Vänta er en utförlig blogg om detta när jag kommer hem, och förhoppningsvis med en massa bilder!

SHIP AHOY!

Sanningen

"Kvinnor är från Venus, män är från Mars"
Ett tydligt, och helt klart roande exempel på detta finns i
Jades blogg.
Enjoy!


lite senare...

Jag har lagat min iPod, semestern är räddad! Nu slipper vi använda en MacPod, Haha! Jag antar att jag inte var så oteknisk trotsallt!


48 HOURS

Panik och kaos då min iPod får för sig att dö under morgonen och efter en helvetesresa på tunnelbanan utan musik i öronen möter jag upp Elisabeth, slightly försenad men inga sura miner för det.
Då solen inte gassade som utlovat så blev det ingen trampbåt och lunch på Stranbryggan (fd. Tvillingarnas) utan istället traskade vi runt i Humlan mest hela dagen och slickade på glass medan hon underhöll mig med anekdoter ifrån Peace&Love och hur hon suttit med en av Thåströms bästa tjejkompisar på tunnelbanan på vägen hem. Och denna tjejkompis hade avslöjat ett och annat roligt om vår stora idol. Kul!

Vidare till Svampen för att möta upp stressade pinglor som ville rusa bort emot Djurgården för att lyckas få bra platser framför Håkan men efter mycket tjat och gnat inhandlades picknick mat och vi begav oss emot den lummiga ön. Trots att vi bara var på plats ca. 2 timmar innan framträdandet började fick vi jättebra platser mitt i publikhavet inte alls så långt ifrån lilla scenen. Speciellt långtråkigt var det inte heller, då det försegick egen Allsång ur vårt nyinköpta Allsångs-häfte och Håkan gjorde ett inhopp på scenen också. För ja, det var såklart Håkan Hellström vi var där för att se.
Allsång var precis som väntat superroligt, supertöntigt och helylle svenskt och föll oss alla i smaken! Håkan var allt som vi förväntat oss, det vill säga superbra. Det var melankoliskt vackert och exploderande storslaget och tårarna rann på de flesta av oss under den sista låten. Inte just för att Håkan stod framför oss, gud nej utan mer för vem man förknippar just den låten med.

"Om du vill ha mig, nu kan du få mig så lätt"





Vidare till Mariaberget innan regnet föll och kvällen avrundades hemma hos My istället. Kom hem strax innan halv fyra på morgonen med Jade i släptåg för prat prat prat, som vanligt vid mitt köksbord och en supermysig stund.


Vaknade av väckarklockan (att ha Botten Anna som väckarklockssignal är toppen, jag klarar inte av låten och skuttar upp ur sängen) och hela kroppen skrek av mer sömn men på schemat för dagen stod det shopping och det var bara att pallra sig in till stan.
Premiär för min nya Pucci-scarf (kärlek är synonymt med Emilio Pucci, jag lovar).
Dagen spenderades runt över halva Stockholm men utan några riktiga fynd. Jag suktade däremot länge och väl över pre-fall kollektionerna som har kommit in och dregglade över grå cashmere-toppar, stickade tröjor samt äggformade kjolar.
Hamnade tillslut i Humlegården efter timmar av promenad med Mr.Miller och Josefine, trevlans.

Ikväll är det dags att packa ihop det sista inför Båstad-resan.

SHIP AHOY!


SNYGGAST I STAN



b6   b3

b4   b2




det är ingen hemlighet längre att mina bästa vänner är stans snyggaste pinglor!


Lista mera!

Hittade denna annorlunda lista i Josses blogg, och well konceptet är enkelt. Antingen eller är frågan!

Båstad eller St. Tropez
VM-yra eller festivalyra
champagne
eller öl
Depeche Mode eller Thåström
fästingbett
eller myggbett
brittiska vouge eller brittiska elle
överslaf eller underslaf
Sturegallerian eller Fältöversten
dans på klipphäll eller dans på bardisk
Rinkeby eller Alby (eeh?)
vinrött eller plommonlila som höstens accentfärg
vattenskidor eller ring
The OC eller Laguna Beach
grisfötter eller grodlår
skärgården
eller västkusten
dalahästar eller moraknivar
äggformad eller ballongformad (talar vi om formen på klädesplagg?)
Marc by Marc Jacobs eller Miu Miu

BACK IN TOWN

Välkommen tillbaka till civilisationen!
Har varit på Torö under 2 veckor och ja, uppdatering om det kommer!
Tillbaka i Sthlm för några dagar innan Båstad kallar.

Kvällen spenderades med Hamilton, Jade, Elma och Josse på Kofi där vi hade massor med saker att diskutera och även en del avslöjanden, hoppsansa. Bjuder på en mobilkamera-bild för att stilla era sinnen då det har varit en aning lack of bild-uppdateringar på sistone.


babes

Imorgon väntar trampbåtar, Allsång på Skansen (Håkan Håkan Håkan!) och sedan Mariaberget, ser lysande ut!

SHIP AHOY!