Aventuras Uppsala con Pinglorna

Så stod vi där, på stationen på väg till Uppsala med en strålande nykär (?) Jade och en något försenad Josefine innan vi hoppade på vårt tåg och Aventuras Uppsala con Pinglorna kunde börja.
Hamnade i Uppsala tillslut där My och Sofia hämtade upp oss för en guidad tur i den lilla staden (för helt ärligt, jag ska inte dra fler uttjatade lantisskämt om Uppsala men herregud vilken liten stad!)
Picknickmat inhandlades och sedan bar det av till Café 018 för att hälsa på en del av grabbarna, bland annat dagens födelsedagsbarn, nämligen Chris som fyllde 17. Café 018 kan koras till Uppsalas svar på L'Angolo, vilket inte är ett dåligt betyg!
Vidare ner till den lilla ån (?) för vår picknick innan jag äntligen fick åka på en av de alla välkända gröna biogas bussarna hem till Ruffe (vars trädgård brings back barndomsminnen) för middag.

Kvällens stora event; Chris födelsedagsfest vilket kan sammanfattas i dessa punkter:
- Fabis spådom om amerikaner slog in, scarymary.
- En viss överförfriskad flicka åt chips med räkost halva natten.
- En överförfriskad grabb fann att köksgolvet var perfekt att ligga och sjunga på.
- Jag ska gifta mig med Chris och adoptera en tjock asiat.
- Lovas vän Gustav pratade, och pratade och pratade lite till, men inte var han lik Zlatan, vad hans mamma än säger.
- Diverse små hemligheter avslöjades.
- Alla Uppsala-människor var noll dryga och helt igenom sköna.
- Minnen ifrån 8an återupplevdes.
- En överförfriskad flicka spenderade x-antal minuter under ett täcke, skrikandes: "jag hatar tivolin, jag hatar karuseller..."
- Diverse sexuella och intima erbjudanden yttrades, och inte bara vid presentutdelningen.
- Jag är i hemlighet soulmate med David, eller kan helt enkelt bara läsa hans tankar..
- My koras till resans pinsammaste och höjden var nog "I just can't get enough" på Café 018 dagen efter.
- Chris visade sig ha en framtid som hemmaman och gör enormt god frukost!
- En viss David envisades med att se Fight club natten igenom, vilket resluterade i att jag sov ca. 3 timmar.
- "Mystiska" dunkanden ifrån ett visst sovrum ledde till att jag vaknar upp och upptäcker "mystiska" fläckar på min jacka i köket, hjälp.


Dagen efter? Vaknar upp av doften av en megafrukost som Chris har dukat fram, vilket räddade min annars så slitna dag. Hamnade på Café 018 med en balja thé innan vi tog tåget hem. och jag kan säga utan att ljuga att Lova har rätt; Uppsala är toppen!


Kommentarer
Postat av: Sofie

vilket fantastiskt bra inlägg, särskilt punkt nr 5!

Postat av: Josefine

Vi tittade enbart på Fight Club i någn minut eller två, sedan bytte vi film till Die Another Day. Dock så somnade jag efter tio minuter och Berg var nere och kedjerökte under större delar av filmen... ^^

Kul var vår lilla tripp iallafall!

2006-06-21 @ 16:48:36
URL: http://josefines.webblogg.se
Postat av: Bells

Sofie: så du vet vilken Gustav jag menar? haha!
Josefine: jo det var trevligt

2006-06-21 @ 17:37:30
URL: http://bells.webblogg.se
Postat av: Calle, en av dem oemåtståndliga "uppsalapojkarna"

"Lovas vän Gustav pratade, och pratade och pratade lite till, men inte var han lik Zlatan, vad hans mamma än säger."

Kommit lite längre i eran relation nu! Va kul det är att läsa om änniskor "då" när du har en helt annan relation till dem "nu".

"balja thé"

Skulle vilja kalla det en hoooo med thé! =)

2006-10-13 @ 00:54:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback