Fredag part II - what a night!

Skolavslutning verkar alltid vara synonymt med utomhusfylla och meningslösa hångel? Vilket Em passade på att konstatera: "Herregud, det känns som om vi går i sjuan".  Det är sant. Men förra året var det annorlunda då vi ifrån Mälarhöjden var på en båtfest då några chics tagit tag i saken och hyrt en båt vid söder mälarstrand där vi spenderade kvällen (innan vi traditionsenligt hamnade på Piren i Mälarhöjden). Det var en supertrevlig kväll verkligen, och jag hoppas att skolavlslutningen blir lika trevlig i år.

Igår var det inte min skolavslutning utan Vicis och Mys, vilket innebar att vi gjorde det som dessa flickor hade planerat för kvällen, vilket inte kan sägas varit så välplanerat heller.
I solskenet i Slussen mötte jag upp Lova, hennes babes samt Sarah och Empan för en tripp på båten (sommar-feelings!) ut till Djurgården. Efter en promenad fann vi diverse Jensen-barn och andra människor sittandes vid Djurgårdsbron med molokna blickar. Polisen hade varit där. Ja, vi är minderåriga allihopa och ja, alla har alkohol i sina väskor vilket polisen mycket väl vet. Men har dom verkligen ingenting vettigt för sig annat än att åka omkring och hälla ut alkohol? Under en vanligt helg ser du inga poliser någonstans, det är knappt så att polisen existerar men under storhelger så finns dom överallt. Lika irriterande som pollen, suck.
Efter ett tag där beslutade vi oss för att bege oss emot södermalm, och då med Tanto i sikte. Väl på plats kunde vi konstatera att det inte var riktigt min typ av människor, även om alla var extremt pratglada och minglade runt. Poliser igen, så vi åkte vidare.

Vid Mariatorget plockade vi upp två vilsna pinglor och träffade även på Jonis con amigos. Efter mycket om och men hamnade vi på Mariaberget där en massa sötsaker befann sig. Där var allt trevligt, även om det fanns en besk eftersmak. Låt mig förklara. Jag försöker alltid vara open-minded och ge alla människor en chans men tydligen så gäller inte den principen hos alla, vilket är otroligt synd. Förra gången jag var på Södermalm under kvällstid blev jag förolämpad och igår hände samma sak. Jag och My sitter och diskuterar då en grabb tränger sig på och börjar prata med oss. Han verkade vara nyfiken på vilka vi var och jag var precis så artig och trevlig man bör vara emot obekanta personer när man konverserar. Så kom standard frågan: "Vilken skola går ni på?" My svarade Kulturama och jag förklarade att jag gick på Östra real, då hände någonting. Plötsligt haglade de elaka orden över mig, och jag fick förklarat för mig att jag var en blåst, dryg idiot som gick på Östra real, och framförallt eftersom jag väljer att bära tunga saker i papperspåsar ifrån mina favoritbutiker/caféer istället för en ICA-kasse. Med andra ord upptäckte vi rätt snart att grabben i sin beiga outfit var en fördomsfull idiot som vi klarade oss utan.

Men trevligare sällskap på platsen fanns det såklart! Jag var på väg hem och skulle plocka upp mina vänner för att ha någon att åka hem med men Sofia verkade vara spårlöst försvunnen, tills vi hittade henne med Jonis, så istället för att åka hem hamnade vi med Jonathan och Erik(c?) istället, mycket mycket trevligt!
Hamnade i säng alldeles för sent, som vanligt, efter 24 timmar i vaket tillstånd men trots att det inte var min skolavslutning så var det en jättetrevlig kväll!


"Jag slåss inte, jag bakar kladdkaka!"
- Jonis, Kladdkakemannen.


SHIP AHOY!

Kommentarer
Postat av: Jade

Jag hatar folk som klagar på oss Östra Realare!

Postat av: Jag

Hmm, konstigt att de klagar på er. Vad skulle det finnas att klaga på? Ni som är så goa, fina och perfekta.

2006-06-11 @ 01:41:37
Postat av: Klara

Säger bara; fördomar, fördomar, fördomar. Någon från Östra är dryg, otrevlig lr whatever, sen tror folk att alla är det. Men ni är trevliga ;)

2006-06-11 @ 09:17:54
Postat av: Bells

Jade: jag med!
Jag: sarkasm?
Klara: jag hatar fördomar, och helt ärligt; östra real består inte enbart av dryga människor.

2006-06-11 @ 11:38:22
URL: http://bells.webblogg.se
Postat av: Hannah

Det är hemskt, och ändå bara en bråkdel av vad vi på min skola får stå ut med! Hatar sådanna människor!!!

2006-06-11 @ 15:26:29
Postat av: Hanna

Vill bara påpeka att berget heter Skinnarviksberget eller så kallat "Amandas berg" :)

2006-06-11 @ 19:37:07
Postat av: Bells

Hannah: USCH!
Hanna: okej, mariaberget brukar vi kalla det för.

2006-06-12 @ 20:50:02
URL: http://bells.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback