Måndag - mysmysmys och Empan

Hurtade upp med tuppen (i alla fall klockan 9) imorse för att bege mig in emot Östermalmstorg och min klipptid på RaBarber. Efter en rykande kopp thé och diskuterande med Tina så lyckades jag bestämma mig vad jag skulle göra av mitt barr. Det resulterade i en Nicole Richie-inspirerade page. Läskigt att jag inte har haft såhär kort hår sedan jag gick i lågstadiet. Men sjukt snyggt blev det, och väldigt preppy, vilket passar mig perfekt! Bilder finns att se här.

Mötte upp en försenad Empan för lite shopping. Bland annat köpte jag Maybellines nya hypade Dream mousse blush i färgen #4 Mauve, recension kommer!
Lasange-lunch på mitt favvofik för att sedan bege oss ut på secondhand-race på Östermalm. Ingenting inhandlades men däremot spenderade jag farligt långtid suktandes över ett par Jimmy Choo stilettos. Antingen är man en Jimmy Choo-person eller en Manolo Blahnik-person och jag är nog mer än Choo-person faktiskt.

Hem för att duscha och styla min nya frisyr. I'm sorry to say men jag är den enda (förutom en viss gay-man @ Björn Axén) som kan styla mitt hår som jag vill ha det. Kodord: volym volym volym. För det krävs lite trixande innan mina tunna hårstrån ligger som jag vill eftersom jag inte är född med megavolym á la Lova.

Åkte in till stan för att möta Empan igen. No kidding, vi har umgåts nästan konstant sedan i fredags. Lite biomys med Crash. En brutalt bra film som verkligen föll mig i smaken. Den innehöll lite av allt jag gillar; snyftiga scener, dramatik, kärlek, intriger, människo-öden.. well, verkligen en biofilm att tipsa om så se den medan den fortfarande går på bio!
Kvällen avslutades på Café 60, där jag inte har suttit på evigheter. Deras svartjobbande personal och Adam&Eva-thé var precis som vanligt, förutom att priset på baljorna av het dryck hade höjts, hm.

Ännu en dag som startade kind of lousy men avslutades med ett brett leende. Den där Emelie Westerberg har verkligen en förmåga att få solen att skina lite starkare på min himmel.



<3

Kommentarer
Postat av: Michaela

Måste bara säga att jag tycker du passar hur bra som helst i din nya frisyr! Super fint :)

Postat av: Josefine

Hade tänkt på något liknande själv (som jag sa häromdagen) men jag vet inte riktigt, jag har en tentens att se så tjock ut i kort hår...

2006-04-11 @ 01:00:25
URL: http://josefinem.blogg.se
Postat av: Hannah

Let's face it; Manolos are for wannabees, Choos are for the real fashionistas! Jimmy Choo is the darling!!!

2006-04-11 @ 01:44:49
Postat av: Shaz

Jättefin frisyr! Du passar väldigt bra i den! =D

2006-04-11 @ 11:42:37
URL: http://shaz.webblogg.se
Postat av: Bells

Michaela: TACK
Josefine: du har väl nästan sådan frisyr redan?
Hannah: du har så rätt!
Shaz: TACK

2006-04-11 @ 11:48:47
URL: http://bells.webblogg.se
Postat av: Josefine

Jo, lite mer uppklippt bara. Men jag ska inte klippa upp det mer den här gången (för att inte se lika tjock ut...)

2006-04-11 @ 13:09:30
URL: http://josefinem.blogg.se
Postat av: Lova

Tycker du att jag har megavolym på håret?! Jag som ALDRIG är nöjd med mitt hår. Tack ändå:)

2006-04-11 @ 14:17:29
Postat av: sheida

oh, jag vill också ut & shoppa lite nytt från maybelline!:)

2006-04-11 @ 14:41:18
URL: http://sheidas.webblogg.se
Postat av: Bells

Josefine: att inte klippa upp håret ger en tyngre och mer kompakt känsla. Jag som har tunt hår har inte håret speciellt mycket uppklippt för då ser det fylligare ut hela vägen.
Lova: yes, du har underbart hår!
Sheida: i inlägget ovan kan du läsa en recension om den hypade produkten.

2006-04-11 @ 17:42:29
URL: http://bells.webblogg.se
Postat av: Josefine

En positiv sak med jätte-uppklippt hår är att det inte blir lika tjockt, vilket innebär att jag inte behöver använda två toffsar för att sätta upp mitt år, positivt!

2006-04-12 @ 00:53:06
URL: http://josefinem.blogg.se
Postat av: Bells

Josefine: haha!

2006-04-16 @ 22:45:41
URL: http://bells.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback