Måndag - och det bränner

Ja, det bränner i sommarpengarna och särskilt i mina betygspengar måste jag erkänna. Ett stort hål i plånboken vill uppenbara sig men jag ska vara duktig och spara, jag ska! Inte för att jag någonsin har klarat av att spara i hela mitt liv, men ändå. Jag ska skaffa lite karaktär är det tänkt. Haha!
Så var det NK-rea ja, vad hände med karaktären? Den fanns kvar! Som hungriga rea-rävar entrade jag och Sarah den specialinbjudna rean idag tillsammans med alla andra miljontals nyckel-kunder och styrde kosan emot designerväskorna. En Luella-väska skulle inte sitta fel, särskilt inte en marinblå&vit-randig inför sommaren och Båstad men icke.
Rea och jag har ett speciellt band. Ser jag en skylt med "30% off" på får jag precis som många andra shopaholic-lights rysningar längst ryggraden och jag bara måste rota bland galgarna. Skillnaden är kanske att är det rea på exempelvis H&M är det svårt att finna något, för helt ärligt finns de riktiga godbitarna i det ordinarie sortimentet hos kedjorna på en varuhus och exklusivare butiker finns det så gott som alltid någon godbit kvar bland rea-plaggen och trots hysterin på NK fann jag en hel del söta plagg, skor och accessoarer som skrek på mig men ingenting tog jag med mig hem, helt otroligt.
Jag lyfte på sammetsskor ifrån
Sergio Rossi som jag vet skulle sitta perfekt på min fot, jag fingrade på grå cashmere-koftor och siden-linnen och provade pressade puder ifrån YSL i sina glossiga förpackningar men ingenting fick följa med hem. Kanske hade det att göra med mitt nya mål att försöka att impulsshoppa mindre, eller helt enkelt med att det var okristligt tidigt på morgonen.

Istället hamnade vi på Åhléns när nödvändigheter som Marimekko-skrivblock, pennor, vykort och överlack inhandlades, tråk tråk tråk. Även om diverse utkast till min kortroman kommer att hamna i blocket i sommar, som vanligt. Jag är en skriv-junkie som jämt, och då menar jag jämt, kladdar på diverse projekt. Poesi, noveller, debattartiklar, insändare, reportage, you name it.
Sedan provade jag årets snyggaste bikini ifrån Michael Kors (inte visste jag att det märket såldes på Åhléns?) med chunky guldkedjor och bandeau men om det passar i svenska skärgården? Tveksamt och Franska rivieran verkar tyvärr inte bli besökt i sommar.

Stegen styrde oss emot Karlavägen och Mimic med alla dess designerplagg och så mötte jag kärleken i form av en utsökt Pucci-scarf. Jag har en thing för scarves och klassiska ting och en Pucci-scarf i siden hade jag redan bestämt skulle tillhöra min sommargarderob och plötsligt försvann ett stor summa ifrån mitt konto, men lyckan är fullkomlig. För jag är precis sådär töntigt lycklig man kan bli över ett multiplagg som en scarf ifrån Emilio Pucci. Kan meddela att även Empan föll för frestelsen och investerade i en scarf... Obsession är ordet!

Vidare för att fira på favoritfiket med pasta och parmaskinka och sedan en kärleksmums på det. Sedan bar det av till diverse småbutiker och kedjor för att tillslut hamna bakom Kungshallen där Empans supertrevliga vän Hanna(h?), nyss hemkommen ifrån ett år i USA joinade.
Hem för lite sista-minuten-solning och bigaråer i trädgården.

Ikväll blir det Mariaberget med lite vänner och bekanta, trevligt!
SHIP AHOY!


Kommentarer
Postat av: katrin

Alltid lika kul att hitta något man vill ha!

Postat av: Shaz

Inget är bättre än shoppinglycka! ;) Särskilt när man gjort ett riktigt fynd, underbart! Man kanske kan få se en liten bild på scarfen senare..? :)

2006-06-26 @ 21:31:04
Postat av: anna

Vad kul det är när du skriver lite längre inlägg.
Du är verkligen duktig på att skriva så det är bara att fortsätta på samma bana.
I (som en av dina trogna läsare) like it!

2006-06-26 @ 23:26:31
Postat av: Mr. Miller

...

2006-06-27 @ 12:41:46
Postat av: Bells

Katrin: oh yes
Shaz: bilder kommer, men antagligen i form av outfit-bilder efter Båstad då kameran inte är hemma för tillfället.
Anna: TACK!
Mr Miller: din tönt, jag vet att du avgudar shopping i hemlighet ;)

2006-06-27 @ 16:16:04
URL: http://bells.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback