Tisdag - SKOLAVSLUTNING!

Skolavslutning. Bara ordet smakar sommar i min mun. Det är som klibbig sockervadd på något småtacky ställe som Grönalund eller doften av syrenbuskarna i Mälarhöjden - underbart med andra ord!
Så var det dags igen med skolavslutning, men den här gången på Östra real och en ny klass att skiljas ifrån under sommarlovet, även om jag med största säkerhet kommer träffa mina babes under lovet.
Skolavslutning ja, det är lika spännande varje år. Att vakna och känna fjärilar i maggropen, att sätta på sig en ny fin klänning och locka håret och se ut som en prinsessa, samma sak år ut och år in sedan jag var liten. För visst kommer man alltid ihåg skolavslutningar? Det är alltid inbäddat i ett gyllene skimmer och har en speciell plats i hjärtat. Som första skolavslutningen i Mälarhöjden. Vi pratar om en Bella som var minikort (inte för att jag är någon amazonkvinna nu heller...) i en limegrön jeansklänning och en vitt kreppad topp av indisk bomull under och till det ett par svarta snörsandaletter och en gigantisk stråhatt med en prästkrage i hattbrettet. En Bella som kramade om fröken och räckte fram en bukett nyplockade syrener tagna ifrån grannens buske som alla passerade på väg till skolan och som inte hade några blommor kvar efter skolavslutningsdagen... Jag tror att alla har sina skolavslutningsminnen, och nu har jag just delat med mig av ett av mina och ni får gärna göra samma sak i en kommentar!

Så var det dags igen och jag vaknade upp med samma fjärilar i magen. Mötte upp alla mina favoriter i Humlegården för champagne-frukost. Supermysigt att dricka något kallt och torrt till jordgubbar och Gateau-bröd samtidigt som man lyssnar på något så helylle som Gyllene Tider. Toppen toppen toppen!



Vidare till klassrummet för att hämta ut betygen och ja, det blev inte helt fyskam. Jag fick 7 MVG och 2 VG, så jag antar att jag ska vara nöjd. Lämna traditionsenligt över blommorna till läraren även om jag och Empan inte lyckades tjuvplocka syrener utan lämnade över cremevita rosor istället...
Sedan  bar det av till kyrkan för sång, stipendie-utdelande och långa tal samtidigt som vi satt och småviskade och smaskade på överblivna jordgubbar.

sk4


Ut igen i den brutala hettan och iväg till favoritfiket där Joey meddelade att hallonpajen var slut men att han genast skulle slänga ihop en till oss, och mycket riktigt dök vår favoritbarrista upp i Humlegården 30 minuter senare med paj, trevligt.

Kvällen blev inte sämre. Mariaberget och grillning stod på tapeten och klockan sju satt vi i gröngräset och solade med ett glas vitt vin i handen och sneglade smått på grillen som mästergrillaren Li lyckades få igång! Kvällen fortsatte i samma anda. Massor med folk, en varm natt som aldrig tycktes ta slut, lådvin och musik. Skön stämning och trevliga människor förgyllde helt klart min natt!




SHIP AHOY! <3

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag måste säga att du skrivet otroligt bra!

2006-06-17 @ 01:09:15
Postat av: Josefine

Så du fick äntligen publicera ditt skolavslutnings-inlägg!
Haha...

Postat av: Iza

låter som en jätte trelig skoavslutning :)

2006-06-17 @ 09:56:43
URL: http://isaabelle.blogg.se
Postat av: Agnes

Gud vad härligt det ser ut!

2006-06-17 @ 12:06:05
URL: http://agnesstyle.webblogg.se
Postat av: jonas

ser asnice ut asså:) vilken prinsessa du var i klänningen!

2006-06-18 @ 14:12:15
Postat av: Matilda

Vilken söt klänning =)! Ser förövrigt jätte mysigt ut :)

2006-06-18 @ 14:55:42
URL: http://matiiildas.webblogg.se
Postat av: madeleine

SOMMRIGT :D

2006-06-19 @ 22:04:20
URL: http://madeleinee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback