Fredag - utspring & flak

Så var det äntligen dags - Östra reals utspring och flak.
Förmiddagen spenderades på bästa sätt i Humlegården, picknick mat, en par trevliga grabbar och vitt vin. Att dricka sitt första glas vin för dagen då klockan var 10.30 var en ny känsla. Sällskapsresan soundtracket var givet och vi njöt bra länge där i solen.

Pallrade oss iväg emot Östra real för att möta upp Em, hennes chics och Jade för att börja smycka Rickards flak, vilket var lättare sagt än gjort eftersom jag inte var någon hejare på att blåsa ballonger, haha. Så vid 14-tiden var det dags för det traditionella utspringet för studenterna och sedan satte partyt igång på riktigt.

Massor med trevliga människor, bra musik och solsken förhöjde stämningen rejält på flaket. Genomblöta av öl, skavsår av skorna och kommentarer som: "du ser lite torr ut?" - innan man fick ytterligare en burk öl över huvudet, samt "jag är full",  - yttrades bra ofta. Och ja, det stämmer att Östra realare är bäst på att festa - för det var helt klart mest röj på ÖRG's flak!

Efter ett par timmar cirkulerandes runt i stan, skanderandes: Östra Östra Östra! begav sig flaket tillbaka upp för esplanaden och tillbaka till Östra real där vaktmästarna hade fullt sjå med att plocka upp ölburkar ifrån skolgården. In i skolan, där Lova fick ett mycket glatt besked och passade på att göra en klackspark när hon flög ut ifrån skolan. Karlaplansfontänen var nästan anhalt där det badades friskt, innan eftermiddagen avslutades med fyllekäk på Donken, HAHA! Notera att klockan bara var 17.30.






u1




Kvällen blev relativt lugn, trots en mängd festalternativ. Hamnade efter en snabbmiddag på Alberts uteservering där jag blev kvar hela kvällen medan sällskapet kontinuerligt byttes ut. Den sista konstellationen var i alla fall jag, Josefine, My och Jade, samt även senare Anton som passade på att dyka upp. Grabben var en aning överförfriskad och yttrade en hel del citat som fick oss att dra på smilbanden. Kvällen avslutades i en taxi hem för min del och sedan nattmat, som vanligt.


SHIP AHOY!

Kommentarer
Postat av: smal - lisa

Låter som en hel bunt med deprimerade Östra-realare

2006-06-04 @ 20:13:33
Postat av: emelie.

smal-lisa: fel formulering av dig, det är ni andra som blir deprimerade av att se alla östra-realare ha så kul!

Bells: Känns som att kommentaren "du ser lite torr ut" var den som ljöd mest i mina öron med tanke på mina kläder som gick att vrida ut innan flaket ens rullat!

Postat av: Hannah

Öl på ett flak... Det var något nytt! Vad hände med den sedvanliga champagnen?

2006-06-04 @ 23:28:29
Postat av: Jade

FY FAN VAD VI ÄR BRA.

Östra brudar i mitt hjärta säger jag bara :)

2006-06-04 @ 23:54:05
URL: http://lyxpiinglan.blogg.se
Postat av: emelie.

jag
är faktiskt jättefull. är inne på shot nummer 14 nu. med bror mig. hahahahhahah

2006-06-05 @ 06:04:34
URL: http://e1989.blogg.se
Postat av: Bells

Smal-Lisa: precis som Em uttryckte sig. Det är ni som blir deprimerade!
Emelie: HAHA!
Hannah: ingenting över 3,5 får förtäras på flaken, tyvärr.. champagnen får drickas innan och efter.
Jade: !!!
Emelie: good job there!

2006-06-05 @ 13:16:55
URL: http://bells.webblogg.se
Postat av: Hannah

Nehee, vad trist!! Då är vi nog lite olagliga... :D

2006-06-05 @ 15:36:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback