helvetet på jorden.

Nu är jag hemkommen efter att ha krigat på stan. Jag hade fullkomligt glömt bort att det var löningshelg och att alla Stockholmare skulle ut och rota på stan idag. Först besökte jag Södermalm och där var det lika mycket trängsel som vanligt i de små secondhand-prången men väl inne i city var det olidligt. Jag köade, trängdes och skuffades och blev helt svettig. Men jag kom hem med en bedårande kappa, nagellack, ansiktscrêmer och musik. Jag handlar så sällan musik nu för tiden men både MGMT och Joy Division fick följa med hem. Sedan blev jag kär också. I två pälsar och den finaste Miu Miu-klänningen jag har sett, allt secondhand och har jag tur så vaknar jag imorgon och kärleken har svalnat, annars är det nog bara att kapitulera, låta sig svepas med och åka in till stan igen och bränna hutlösa pengar.

Nu ska jag måla naglarna blåsvarta och titta på Laguna Beach.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback