helgen.

Så var ännu en helg slut. I fredags satt vi utomhus med ett glas rött i kvällsolen och grillade, eller ja, vem kunde ana att en glaze kunde brinna så? Lördagen spenderades i solskenet med fattiga riddare, jordgubbsplock och kaffe i bersån. Därefter ägnade vi ungefär resten av helgen att komma på olika sätt att använda jordgubbar. Det blev en hel del smoothies, så att säga.

I söndags så gjorde jag något hemskt - jag gav in för min nya besatthet av Twilight och köpte New Moon innan tågresan till Stockholm. Låt mig bara klargöra,
jag tycker fortfarande att språket är skrattretande men jag är hooked, särskilt på Edward (såklart) som beskrivs som en fanfiction-Sirius Black (såklart). Jag vet inte om ni förstår vad jag menar, men ändå, någon kanske gör det. Hur som helst, jag hatar mig själv en aning för att jag har börjat bli förtjust i Twilight, men det är likabra att få det överstökat. Läsa böckerna fort och sedan förtränga. Fråga mig om en månad och jag kommer att svara "Twilight, vad är det?". Det var tur att Vici piggade upp mig på söndagskvällen genom att komma över med en flaska cava rosé och jag bjöd på grillat. Efter fyra timmars fnissande fullkomligen däckade jag i sängen av utmattning.


Idag: lunch med världens bästa Klasson.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback