långhelg i romantikens tecken

Kärt återseende blir det ikväll i bloggen då jag inte har suttit framför datorn sedan i onsdags. Det var då dags att fira Sarah (igen) med middag på Italiano med pinglorna, lite väl mycket vin och mycket skratt. Sedan pallrade vi oss tappert vidare till Laroy - något som såhär i efterhand var sjukt ovärt.

Torsdagen å andra sidan var en toppendag! Jag vakande upp lagom trött och småseg för att pallra mig iväg till skolan. Tog tåget till Uppsala efter en lektion då total anarki rådde kring klassresan. Åkte hem och pussade på pojkvännen då vi firade 1 år tillsammans. Tiden går väldigt fort när man har roligt, som man brukar säga. Sedan kring halv sex blev jag ivägsliten från Dawson's Creek på TV (nostalgitripp) för att gå iväg mot Konsum. Det jag inte då anade var att jag skulle bli kidnappad av en bil med Viktor som chaufför, för en middag som innehöll alla romantiska ting: rosor, tända ljus, jazz och att splitta en efterrätt. Men det blev jag, och Chris överraskade mig totalt. Förövrigt var det mycket mycket mysig och jag kan skratta mig lycklig jag som har en sådan perfekt grabb!

På fredagen tog vi vårt pick och pack efter en sovmorgon och begav oss mot tågstationen. Destination: Djurås. Vi kom fram lagom vilse i höstmörkret och
precis som förra året liftade vi till stugan. För att göra den långa helgen kort var den av det lugnare slaget än då vi var där för ett år sedan. Det blev marshmallows framför brasan, filmtittande, cykeltur i höstsolskenet, god mat, mycket vin och en del sällskapsspel. Med  andra ord alldeles underbart. Och nu när jag har pratat om min romantiska långhelg såhär länge så spyr antagligen Klasson över tangentbordet så jag passar på att säga hejdå!


Kommentarer
Postat av: klasson

haha, du känner mig bra du!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback