Torsdag - regn?

Trodde att det skulle bli regn idag efter jag läst domdedagspredikan på SMHI's hemsida imorse innan jag valde kläder, vilket resulterade i att jag höll på att avlida i värmen idag. Jag skulle ha gjort som alla smarta töser där ute och valt shorts idag, med leggings att ta av när sommarvärmen slog till.

Möttes av Sverigedemokraterna på skoltrappan imorse som delade ut flygblad då dessa blivit nekade tillträde till skolan på grund av den hotbild som fanns. Istället propagerade de utanför skolan och en hel hög elever blev intervjuade i SvD tillsammans med de högerextrema politikerna, kommer antagligen i tidningen imorgon, värt att läsas. Själv blir jag mest irriterad på sådana där jippon, särskilt efter de tidigare nämda partiet har varit på min gamla grundskola och delat ut flygbland till småbarnen och passat på att hota vår kära Khalid, allas favoritvaktmästare. JAG HATAR DET! Låt barnen vara ifred, okej?

Sömnbrist as usual. Höll på att somna under en viss flickas redovisning imorse, inget illa menat men det var bara så himla svårt att hålla ögonen öppna. För att inte tala om vår tripp till armémuseeumet idag. Lova och jag satt mest och sov sittandes upp, hemskt.
Såg även Östra reals uppsättning av Gökboet idag. Kul att se den som teater också, och inte bara som
dansföreställning med Bounce. Jag måste säga att de flesta skådespelare var otroligt duktiga, särskilt McMurphey-karaktären. Tummen upp!

Norra real efter skolan för att möta min favvoelev där, Elisabeth för fika i gröngräset i Observatorielunden och massvis med prat. Flickan hade tydligen flingat lite med min fellow vinnare av Emerichfondens fredspris förra året. En grabb jag träffade under prisutdelningen då vi båda tog emot pris av Kronprinsessan, fina minnen det där.
Kul att catcha upp lite med henne också! Plus att jag fick så fina presenter av tösen, tack!

Hem för uppsatsskrivning, Ådalen 1931, kvällar kan spenderas på ett bättre sätt! Däremot piggade nyheten om att Viktor & Rolf ska designa för H&M upp min kväll litegrann, det kan bli ruggigt bra!


Dagens outfit:
Armygröna capribyxor m. knappdetaljer, H&M
Vitt halterneck linne, Miss sixty
Sandfärgad bikini m. vitt mönster
Svart hoodie
Brun folklore väska
Guldhalsband m. hänge
Bruna loafers
Brunt skärp, Mulberry


Förlåt för dålig bildkvalité, bilden togs i all hast i dåligt ljus innan middagen.


SHIP AHOY! <3


Kommentarer
Postat av: Shaz

Skitfint halterneck linne! =D

2006-05-11 @ 22:04:28
Postat av: Jade

usch och fy för regn!
Jag körde uppvikta jeans och linne, det var inte så kallt, jag tror på sommaren!

Postat av: Vici

Gjorde samma misstag å litade på SMHI;P illa.. Hatar också sverigedemokraterna när d beter sig på detdär sättet! Vad hände i ådalen?
puss

2006-05-11 @ 22:08:04
URL: http://victoria89.blogg.se
Postat av: Mini

Läste någonstans på din blogg om Iron-G, jag är nyfiken, var ligger butiken i Sthlm?

2006-05-11 @ 22:12:00
Postat av: Josefin

Nu blir jag ju nyfiken, vad var det för slags pris du tog emot av kronprinsessan?

2006-05-12 @ 07:44:28
Postat av: Bells

Shaz: thanx
Jade: jag tror också på sommaren!
Vici: googla "ådalen 1931" får du se.
Mini: den finns inte i sthlm utan är en exklusiv butik med mindre designers i Rom.
Josefin: jag fick ett fredspris för en uppsats om fördomar. jag vann emerich roth-fondens fredspris nämligen!

2006-05-12 @ 18:11:38
URL: http://bells.webblogg.se
Postat av: Lisa

Hur mycket fick du ge för iron-g toppen?

2006-05-12 @ 18:44:09
Postat av: Bells

Lisa: minns inte exakt, men ca. 800 svenska kronor.

2006-05-13 @ 15:44:55
URL: http://bells.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback