helgen.

Okej, det är nästan löjligt hur lycklig jag är ibland. Den här helgen har innehållit ungefär allt jag vill och behöver och därför ler jag också extremt stort nu på söndagskvällen. Here we go:

I fredags fick jag libanesiska piroger och solsken i Humlegården med pojkvännen på lunchen. Efter jobbet så fick jag massage på Lilla SPA och efteråt fick jag frågan av min far om det var skönt med massage. Svar: Om man njuter av smärta, så var det underbart. Med andra ord så snyftade jag halvt om halvt när min rygg knådades men herregud vad skönt det kändes efteråt i mina stackars axlar. Hejdå knutor och sned nacke! Med lätta steg tog jag tåget till Uppsala för jättegod middag och sedan The Baader-Meinhof Complex på dvd. Klarar ni av andra språk än engelska och svenska på film så se se se!

Lördagen startade med att jag fiskade fram mitt presentkort på en Tacky and Trashy-day, som jag fick av min kära pojkvän i tjugoårspresent och efter en rejäl frukost så begav vi oss ut i morgonsolen. Vi åkte bil, vi åkte buss och vips satt vi på en färja till Åland. Jag som älskar hav och aldrig har varit i Finland blev såklart överlycklig. I sommarsolen satt vi ute på däck, drack öl, smakade spännande shots och skrattade åt alla trashiga människor som åker ut på de sju haven för att supa och handla billig sprit. Vi spelade bort en massa pengar på spelmaskiner och åt mat. Och solade lite till.
Det är ganska roligt att se vilka olika typer det finns av människor. Exempelvis; när jag och Chris klev på färjan så skyndade vi upp på soldäck, vi nästan sprang genom båten för att hinna få platser utomhus. När vi väl nådde soldäck, högst upp, så fann vi att det var tomt. Var höll då alla människor hus? Jo, köade vid tax free:n, till buffén och till baren. Notera också att majoriteten av båtbesökarna var lönnfeta, hade tribaltatueringar och anlände med tomma rullväskor, haha!



Vid 23-tiden var vi hemma i Uppsala igen efter att ha sett vuxna fjortisar trilla av bussar, försökt finta tulltjänstemän och skapat rabalder. Jag hade ont i magen av skratt och tusen nya fräknar på näsan och hade allt som allt en fantastisk dag!

Söndagen spenderades med sol i Uppsala och därefter mors dags med familjen här hemma, och nu väntar B&J's Jamaican Me Crazy.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback