baryshnikov, bellinis och en liten bella.

En helt underbar helg startade med Baryshnikov och Ana LagunaDramaten. Det var hela kultursverige plus jag och mamma som tog den pampiga byggnaden i besittning. Föreställningen var helt underbar. Tre enastående solon där Baryshnikov bjöd på skratt och gjorde upp med sitt förflutna samt en duett. Jag måste säga att jag tycker att Ana Laguna briljerade i sitt solo och överglänste Baryshnikov. En parentes är att dansparet drog ner stående ovationer i tjugo (!) minuter efter föreställningens slut. Helt slut i armarna tog vi oss till East där jag och mamma firade med middag och ett par drinkar var.




 

Under lördagen flängde jag kors och tvärs över stan för att hämta upp macarons från Petite France. Väldigt mysigt café och bageri, där även Agnes jobbar. Resten av eftermiddagen ägnade jag till att baka muffins och försöka bemästra konsten i att göra cream cheese glasyr. Efter middagen trillade vännerna in för min något sena födelsedagscocktail. Vi drack hallonbellinis, åt sötsaker och skrattade in på småtimmarna. Jag fick även världens finaste presenter av mina vänner. En gammal utgåva av min all time favourite Borta med Vinden av Margaret Mitchell, finaste halsbanden och en supersöt ljusskål från Blås & Knåda. Jag tackar inte nej till presenter, men nu var jag helt lyrisk över paketen.


Söndagen spenderades i en bakfull skugga med Farao, delicatobollar och ett långt bad för att försöka likna en människa igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback