om natten.

Igår var Stockholm magiskt. Jag älskar att glida in i baksätet på en taxibil när fötterna värker, man fryser en aning i en alldeles för tunn topp och skinnjacka och ögonlocken är tunga. Lukten av skinnklädsel och det låga ljudet på radio blir till sällskap på resan hem. Igår när vi åkte mot Slussen så tornade Söder Mälarstrand upp sig, med alla tinnar och torn, väl nere vid vattnet så glittrade stan och de enda som var vakna var brobyggare och reparatörer. Inte vi som försökte reparera oss själva eller bygga broar mellan det riktiga jaget och den som vi vill vara, karriärer och bekantskaper - utan de som faktiskt lagar Stockholm om natten. I Aspudden var det två uteliggare som möttes som ensliga själar i gryningsljuset och i Mälarhöjden låg dimman över fälten. När jag klev ur bilen så luktade det så starkt av körsbärsblom och hägg att jag bara ville sätta mig på trappan till vårt hus och se solen stiga upp över en sovande idyll. Stockholm är magiskt i gryningsljus.


Jag hade en fantastisk kväll igår med mina vänner. Skrattade mig hes och dansade tills fötterna värkte.

Kommentarer
Postat av: Christoffer

Fint skrivet!

2009-05-25 @ 16:55:42
Postat av: Bells

Christoffer: Tack!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback