helgen.

Helgen spenderades mestadels i goda vänners lag - i gamla vänner sällskap. Det tajtaste tjejgäng jag någonsin varit en del av har bestått av Josefine, Sofia, Vici och My, ett tjejgäng som även under sina glansdagar i högstadiet titulerade sig som Stockholms Pinglorna (haha). I och med att vi växte upp så försvann alla åt varsitt håll men vänskapen bestod i alla fall i grund och botten.

Nu är det snart dags för oss att splittras igen då My flyttar till Japan i ett helt år och av den anledningen samlades vi på fredagskvällen i Hammarby Sjöstad för reunion. Vi lagade middag tillsammans, en gammal paradrätt, hyrde
Factory Girl (Sienna Miller imponerade som Edie Sedgwick men Hayden Christensen borde ha totalförbjudits att spela Bob Dylan), åt smågodis och fnissade fram på småtimmarna innan vi alla somnade. Det var tusen år sedan jag var på en sleep-over med vänner och det kändes nästan annorlunda att alla sitta och äta frukost tillsammans på morgonen utan ett spår av baksmälla. Men fint var det. Sådär fint som det bara är med vänner när man inte har något smink, ingen luktar gammal fylla och alla skrattar högt över fil och müesli. Det är synd att det krävs att en av mina bästa vänner ska flytta till andra sidan jordklotet för att vi alla skulle samlas igen, som förr i tiden, men det var fint så länge det varade.


Under lördagen var det ett tidsspäckat schema. Jag och Vici begav oss ut på stan för att möta upp Andrea som hade designat och producerat en tygpåse med motiv till My i avskedspresent. Jag älskar att jag har så begåvade vänner och bekanta, och att alla är bra på saker som jag inte kan. Så som att rita systemkameror och kunna förmedla mina tankar till en faktisk produkt. Efter lite trixande på stan så skyndade jag mig hem för att ge pojkvännen en puss och ladda om inför Thåström. Helt darrig i benen efter konserten så kastade jag mig iväg till Sjöstaden igen för Mys avskedsfest. Några strutar popcorn och ett par öl senare höll jag på att somna i soffan till de blinkande stroboskopljusen.


Sömnbristen var ett tydligt faktum för jag sov 12 timmar natten till söndagen och vaknade och hade nästan sovit bort hela dagen. Skönt att jag och pojkvännen kunde ägna de sista ljusa timmarna åt att promenera, äta god middag och titta på Gossip Girl och Heroes!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback