the very last night.

Nu är det inte många timmar kvar, utan det rör sig om några få skälvande timmar innan klockan slår tolv och jag fyller tjugo år. Folk har frågat ganska länge nu hur det känns, men sanningen är att det känns absolut ingenting. Jag tror inte att jag kommer rusa in på Systembolaget imorgon eller vakna innan familjen kommer in och sjunger, utan jag tror att allt kommer vara ungefär som vanligt. Oh well, sista kvällen som tonåring spenderade i badkaret under ett moln av rosa grape-bubblor och med en bok i handen. Det är lite så det är att vara nitton år, fortfarande bo hemma där man har lyxen att ha ett badkar. Fortfarande tidiga kvällar eftersom jobbet kallar imorgon, men inte riktigt fast i fällan som kallas för arbetsliv. Kanske borde jag ha levt mina sista timmar så som man ska som tonåring - dräggfull, stinkandes av cigarettrök och svett från ett dansgolv. Fast samtidigt, jag var inte heller riktigt så hela tonåren, och tack för det!




Men jag tackar av tonåren med en bild som är ganska typisk
- ettan på gymnasiet, nyårsafton och lagom mycket bubbel i kroppen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback