tankar om avundsjuka och varmare breddgrader.

Klasson bloggar som bekant från Paris och jag följer självklart hennes inlägg slaviskt. Oftast så blir jag inte fruktansvärt avundsjuk eftersom hon och jag vill så olika saker med vår vistelsetid där, men ibland slår avundsjukan till. Så som när hon fraterniserar sig på modevisningar eller nu senast då hon bloggade om det fantastiska vädret i Frankrikes huvudstad.


Ja, januari, februari och mars (förutom min födelsedag) är tråkiga månader i Sverige. Det är kallt, slaskigt och grått utomhus och vi alla längtar efter ljumma vindar och en chans att få ha på sig Converse och skinnjacka. Ett hopp om sommar, helt enkelt. Så när Klasson bloggar och skickar sms om vinflaskor i parker, jordgubbar och nästan +20 grader så dör jag en smula i själen. Jag vill inte ha mer regn, snö och slask - jag vill också ha vår!


Kommentarer
Postat av: Klasson

fina, fina du. jag saknar dig!

Postat av: Anonym

Men idag är det faktiskt vår här med, faktiskt!

2009-03-17 @ 17:08:22
Postat av: Bells

Klasson: jag saknar dig med!

Anonym: Nja, att vakna till spöregn och +2, är inte det som jag kallar för vår - men det hämtade upp sig under eftermiddagen!

2009-03-17 @ 19:29:36
URL: http://bells.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback