när vänner fungerar som mammor och djävulen skrattar på min axel.

Det finns både fördelar och nackdelar med att inte ha sina vänner runt omkring sig hela tiden. Fördelarna är självfallet inte speciellt många, annat än lite tystnad när man som bäst behöver det, men nackdelarna är desto fler. För ibland så fungerar goda vänner som en tjatig mamma.

Det vill säga att när jag nu har hängt undan the DressWhyred så är det ingen som bankar mig i huvudet och säger att jag är dum i huvudet som ska spendera en halv förmögenhet på en säsongsbaserad klänning. Självklart vet jag att det är lite dumdristigt men jag unnar mig väldigt sällan något dyrt (men oftare än den gemene vännen). Oh well, nu är pengarna på kontot och det bränner i fickan. Efter jobbet mina vänner, efter jobbet.

Update: Mitt smakråd och goda vän Josefine (som aldrig kallar mig dum i huvudet, åtminstone inte utan att fnissa samtidigt) har övertalat mig att vänta till imorgon, så att hon kan följa med mig på shoppingturen.  

Kommentarer
Postat av: mamma klasson

det finns finare saker i paris...

Postat av: Bells

mamma klasson: fast typ inte, Paris är inte en sådan bra shoppingstad tycker jag (om man inte vill lägga betydligt mer pengar för någonting på colette) plus att klänningen är FANTASTISK!

2009-03-05 @ 20:33:35
URL: http://bells.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback