lägenheter, snaror och vingar.

Idag blev jag erbjuden en lägenhet. En etta med Mariatorget runt hörnet. Och jag tackade nej. Det är den andra lägenheten på kort tid som jag tackar nej till. Mamma och pappa tjatar, subtilt om att det vore bra om jag skaffade eget boende - det går alltid att hyra ut i andra hand tills jag kommer hem från Paris, men jag bara skakar på huvudet. Anledningen är ganska enkel - en lägenhet skulle kännas som en snara runt halsen. Med en lägenhet och fasta utgifter kan man inte bara ta sitt pick och pack och sticka utomlands, man kan inte välja en annan studentstad utan att det blir en massa krångel och den ekonomiska situationen blir lätt ansträngd när man har utgifter som inte går att rubba. Det är ganska underligt att jag ser ett eget boende som en snara medan andra ser det som vingar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback