En öppen önskelista (till Emelie Klasson)

Snart åker jag till Paris, och det är alltid staden som florerar i mina drömmar. Skillnaden denna gång är att jag ska besöka Klasson som bor i Paris och inte turista med mina föräldrar. Men det hindrar mig inte från att önska mig en hel drös med saker:

*
Macaroons i härliga pastellfärger
* Portionsförpackningar av naturell yoghurt (jag har en konstig faiblesse för geléartad yoghurt i miniförpackning)
* Besök hos Prada och Miu Miu
* Låta mig traska runt på Les Printemps, och andra stora butiker, exakt hur länge jag vill
* Lägenhetstittande
* En flaska rödvin för mycket
* Spatsera planlöst och sedan sitta alldeles för länge på någon uteservering
* Låta mig tjata, gnata och ställa en triljon frågor (som bara känns relevanta i mitt huvud)

* Ett besök på La Durée (så att jag kan köpa bakverk så att det står härliga till)
* Låta mig klämma, titta, och dofta på allting inne på Merci i Le Marais.

och en enorm dos av tjejsnack.






Vi ses här, under Eiffeltornet, där solen lyser och fåglarna kvittrar.
Ps. Glöm inte en flaska vin och en låda jordgubbar!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag går med på allt förutom punkt 4, stora varuhus. Där totalvägrar jag.



Något du mer kommer få göra är att dricka x-antal glas Suivignon blanc på La perle, dansa dig svettig till Paper Planes på Cha Cha och Le Baron samt titta på manliga strippor på Bonheure des dames.

2009-03-16 @ 17:46:11
Postat av: Bells

Anonym (som jag gissar är Klasson): Då får jag helt enkelt avverka varuhusen och deras väskavdelningar på lördagen efter att jag har lunchat hos le viscount, men annars fantastiskt!

Postat av: hanna

åhå så avis jag blir! längtar ständigt tillbaka till fina paris... hoppas du får det fantastisk!

2009-03-22 @ 14:01:36
URL: http://hannamariefiddeli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback