drömmar om vårsol.

Jag tror att vädergudarna läste min blogg igår, för efter mitt mycket bittra inlägg om vädret så tycks turen hamnat på sin sida igen. Solen strålar och klimatet kryper upp på plusgrader. Det hela firade jag med att hänga undan dunjackan och sitta i Humlegården hela lunchen. En cappuccino och en baguette med lax och rom-röra.

Det är så typiskt svenskt att med darriga fingrar sätta på sig solglasögonen, vända ansiktet mot solen och envisas med att ha allt för tunna kläder på sig bara för att solen lyser. Själv satt jag på min parkbänk och blundade - det isade i armar och ben och på marken låg snöfläckar. Men när jag blundade bakom mina Wayfarers kunde jag nästan, för ett kort ögonblick, tro att det var en varm vårdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback