det där med festivaler, tältångest och lera till knäna.

Det där med festivaler är en svår fråga för mig. Å ena sidan älskar jag musik och musik ska avnjutas svettandes i en folkhop, skrikandes och slungandes in i tonerna. Å andra sidan hatar jag tält, lera och dåliga hygienförhållanden. Jag är en mes som vill ha 9 timmars sömn, ordentlig mat och tillgång till dusch. Men samtidigt vill jag inte missa saker här i livet.



Foto: Hedi Slimane


Jag har noggrannt övervägt det där med festivaler genom åren då mer eller mindre halva min bekantskapskrets årligen besöker lerslagfälten. I år hade jag funderat på att åka till Peace & Love för att se Pete Doherty och Thåström men eftersom det är lite brist på tältkompanjoner så har jag nu övervägt att åka till Hultsfred istället för att se Thåström, The Killers och Regina Spektor. Man kanske ska satsa fullt ut istället för att åka på en hippieliknande festival i Borlänge.

Josefine är överlycklig och har lovat mig både tältplats och stormkök men jag är smått tveksam. Med största sannolikhet kommer jag vara döende väl på plats i den lilla hålan i Småland. Lera, klibbiga linser, äcklig mat och för lite sömn. Men det mesta här i livet kräver en aning uppoffring - även musiken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback