det där med att ta studenten.

Den femte juni 2008 så klädde jag mig i vitt och tog studenten med pompa och ståt. Jag vill egentligen inte ta studenten för jag ville aldrig att gymnasieskolan skulle ta slut men när jag väl stod på skolgården med mina vänner så jublade jag som alla andra. Att ta studenten var en helt ny känsla, trots att jag hade smygövat mitt flakåkande både i ettan och tvåan, och det var helt klart en av de bästa dagarna i mitt liv. Jag brydde mig inte om min klänning eller märket på champagne vi drack under champagnefrukosten i Humlegården. Jag brydde mig inte om flaket, eller om vad klasskamraterna sa när de höll tal inför klassen. Jag tror att studentdagen var den ända dagen i mitt liv som jag har låtit mig flyta med, sväva över marken på riktigt och allting ordnade sig, faktiskt. Vädergudarna var på min sida och champagnen var bubblig. Flaket var fantastiskt och talen lika så. Mottagningen var hektisk men absolut underbar och slutskivan var galen.




Just eftersom min egen student var så fantastisk så är jag lite avundsjuk på alla som ska få ta studenten imorgon. Chris tar studenten i Uppsala och det blir folkfest och Sofia och Jade springer ut från Östra Real. Imorgon ska jag skratta, kanske gråta en skvätt, träffa glada vänner och dricka bubbel - och det kommer bli fantastiskt!

Kommentarer
Postat av: Josefine

Och reeeeeeegnoväder!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback