vänner och pengar.

Jag håller på med ett nytt spännande projekt. Jag älskar stämningen i början av ett projekt - exalterad, en aning nervös och glädjefylld. Dock föredrar jag att jobba själv med projekt men ibland tvingas man att inse att man inte kan vara bäst på allt. Det är mycket jag inte kan och då är det helt enkelt bäst att ta in hjälp. Jag har tur att ha många duktiga vänner, så som My som fotograferade och layoutade mitt bokomslag och Josefine som är en fena på att koda hemsidor. Min starka sidan är texter. Men för att få precis som man vill så bör man också betala för sig. När vänner hjälper gratis så görs saker inte alltid lika effektivt och det är svårt att kräva vad man vill. Jag måste hålla tillbaka mina idéer och acceptera kompromisser. Och alla vi vet att kompromisser lämnar alla parter missnöjda. Jag vill ha min vilja fram.

Till mitt nya projekt som ja, ni alla kommer se tillslut, behöver jag hjälp. Jag pratade en stund med en vän idag som jag behöver hyra in och då kom frågan om pengar upp. Jag vill betala men min vän lät en aning osäker kring den frågan. Då ingen av oss är direkta företagare så känns en offert på mailen överseriöst men jag vill betala en rimlig summa. Inte en kopp kaffe utan det faktiska värdet av min väns tjänster.

Men vänner och pengar går inte ihop - det ställer mest till problem, även när vi båda vill så väl.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback