söndag.

Jag och Chris var och såg Australia igår och jag måste säga att den var helt fantastisk! Nicole Kidman och Hugh Jackman i huvudrollerna, och ja, det var inte svårt att förstå varför den sistnämnde har blivit utsedd till världens sexigaste man. Oh my. Men det jag tyckte bäst om med filmen var att den påminde om gamla filmer - så som min favorit Borta med Vinden. Nästan som i technicolor och med fantastiska naturbilder. Jag fällde en hel del tårar, det tål att sägas, och krossade nog Chris hand under de mest spännande sekvenserna. Men alla som vill se en bra film och samtidigt, undermedvetet, lära sig något borde se Australia. Pronto!

Idag har det varit som söndag är mest. Vaknat, ätit långfrukost, åkt hem till Stockholm, målat naglarna och ligger nu i sängen och funderar på vilken film jag ska se. Antagligen något halvkasst, som vanligt om söndagarna.




Juergen Teller for Marc Jacobs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback