meet and greet your friends girlfriends.

I helgen har jag tänkt att fika med Johan. Ni som har följt bloggen har hört ganska mycket om Johan, Joey, ja killen med det förskräckliga morgonhumöret som gick i min klass på Östra Real och bodde med mig när vi åkte till Zakynthos en sommar. Johan är en av mina bästa killkompisar och nu har han skaffat en flickvän. I helgen så är tanken att jag ska fika med Johan och hans flickvän. Det är alltid en viss problematik med att träffa sina killkompisars flickvänner. Självfallet blir jag minst lika glad över att mina vänner träffar fina flickor men jag vill alltid vara the first lady, så att säga. Där i ligger problematiken med vad man ska ha på sig. Självklart vill jag vara smashing. Jag vill alltid överglänsa alla nya människor som jag träffar, och det här är inget undantag. Däremot vill jag inte framstå som blåst, ytlig och avundsjuk. Utan jag vill vara snäll, ödmjuk och trevlig (samtidigt som jag ser ut som a million bucks).


Den preliminära planen är att vi ska ses på söndag. Med andra ord tror inte jag att Johans nya flickvän har någonting att oroa sig för - jag kommer att se ut som ett lik. Ska jag ut och härja på lördag kommer jag med största sannolikhet ha ett hår som luktar askkopp och glasögon samtidigt som jag sitter och pillar i hallonpajen för att slippa ta ett hastigt avsked och springa hem för att kurera min baksmälla.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback