måndag.

Måndag och inte mycket till nyheter. Har lekt undersökande journalist samt lunchat på L'Angolo. Jag har egentligen inte hängt där sedan jag gick i ettan på gymnasiet men nu när jag jobbar i närheten samt har lediga eftermiddagar så har det blivit ganska många luncher och fikor vid stammisbordet. Det är trevligt.


Ikväll börjar franskan och jag börjar drabbas av prestationsångest. Jag ska läsa en intensivkurs och inhandlade kurslitteraturen i fredags och höll på att tappa hakan över hur fruktansvärt utsugardyrt det var. Och idag så häpnades jag över tidsramen. Jag trodde att jag skulle läsa franska två gånger i veckan i sex veckor men istället visade det sig vara två tillfällen i veckan under tre veckor. Det innebär 6 lektioner allt som allt. Jag ska alltså lära mig franska steg 1 på sex lektioner? Det man lärde sig på två år i grundskolan eller ett år på gymnasiet ska jag banka in i huvudet på tre veckor. Jag kallsvettas redan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback