very much monday.





Idag är det väldigt mycket måndag. Jag är trött, upptäckte ett hål i mina favoritbyxor och har varit lätt illamående hela dagen trots att jag har ätit nyttigt (och inte överdoserat på risotto som igår) och sovit gott. Men dagen hade sina små glädjepunkter - så som Arbogadomen och min nya franskgrupp. Jag har en fin novell i huvudet också, den doftar salt, sandiga jordgubbar (så som jordgubbar är på riktigt, när man plockar dem och inte alls så glänsande och artificiellt doftande som i affär) och bruna lockar. Alltid bruna lockar. Tur att jag haffade mig en pojkvän med bruna lockar. Nästa gång jag får tid så ska jag skriva ner min novell. Den är inte alls speciellt dekadent, smutsig eller fylld av krossade hjärtan och drömmar, så som mina noveller brukar vara utan den här är oskuldsfull, naiv och handlar om pojkar som pussar varenda fräken på flickans näsa. Ungefär så. Det kommer bli fint (men sorgligt ibland, såklart). Nu ska jag sluta svamla och hoppa i säng. Imorgon kommer min karl med de bruna lockarna hit plus att jag ska träna på Sats!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback