morgonperspektiv.

Jag har alltid varit tudelad när det kommer till fildelning och rättfärdigat mina medel. "Men vadå? Lite får man väl ändå dela med sig? Plus att jag köper alla bra album i alla fall, jag vill bara provlyssna först men orkar inte göra det i affären". Jag måste poängtera att jag är ingen storskurk, eller ens i klass med de allra flesta jag känner. Hela rättegången mot The Pirate Bay är verkligen spännande, även om jag mer har sett det som ett menlöst slag i luften. Imorse läste jag i Dagens Nyheter om några av de artisters verk som tas upp i åtalet, där fanns min hjälte Joakim Thåström med bland annat. Då kände jag ett litet stygn i hjärtat - för vem vill frånta min musikaliske hjälte rätten till sitt eget material? Inte jag, och förhoppningsvis inte mina vänner heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback