helgen.

Idag vaknade jag i ett vinterlandskap. Eftersom föräldrarna och bror har stuckit till Åre så har jag inte orkat röra mig utanför dörren för att skotta undan de två decimeter snö (om inte mer) som kom under gårdagen. Helt sjukt att behöva pulsa till jobbet.


Däremot så var det en förträfflig helg trots snöoväder. I fredags så åt vi middag med familjen och tittade på film på kvällen. Ingenting ansträngande men inte heller otrevligt för det. Andra bullar var det dock på lördagen då jag och Chris började leka hus när familjen åkte. Vi hann städa, handla middagsmat och förbereda kvällens drink samt traska runt i Mälarhöjden. Kring 20-tiden droppade folket in och vi drack rödvin, åt tårta och diskuterade allt mellan himmel och jord in på småtimmarna. Dock må jag ha fått i mig ett glas vin för mycket för under söndagen dunkade huvudet en aning men det hindrade inte mig och Chris från att trotsa vädergudarna och åka in till stan för att fika med Johan och Emmy L'Angolo. Ett förträffligt par måste jag säga även om just Johan och jag dominerade konversationen med prat om Pirate Bay större delen av tiden. Jag fick även höra att jag är kulturell, det tog jag som en enorm komplimang för jag har alltid aspirerat på att vara lite av en kulturnisse, då jag jämt refererar till olika tidningsartiklar, utställningar, konstprojekt eller musikstycken när jag får hålla monolog. Kvällen spenderades med mat och Greek. Finfint med andra ord!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback