farliga istappar, gräddiga semlor och en och annan längtan.

Tisdag, igen. Varken mer eller mindre. Däremot så lyckades jag hamna i livsfara, äta en semla för mycket och längta bort till andra platser. Men vi kan ta det från början.

Lunchade på Mocco och hamna återigen i mitt livsfarliga Red Kick beroende. Ja, Mocco Red Kick, den farliga röda drycken som ruinerar mig men också får smaklökarna att dansa av lycka. Efter att ha rehab:at mig under större delen av förra året så föll jag för frestelsen idag och ja, det var lika bra som vanligt. Så nöjd och glad i hågen traskade jag mot skräddaren och mindes en liten notis i tidningen idag angående att det var istappsvarning. Piece of cake, tänkte jag efter att ha traskat på Karlavägen och riskerat livet under tre år för att ta mig till Östra Real. Sekunden senare landade en enorm istapp vid mina fötter och splittrades till tusen små fragment. Dock så tröstade jag mig med två semlor under dagen - en på jobbet och en godbit från Gateau. Fettisdagen that's it.

Efter jobbet gick jag till RaBarber och klippte topparna, längderna är kvar men jag därifrån desto lockigare efter att ha provat diverse locktänger. Tyvärr har jag ganska klent hår och trettio minuter senare var håret rakt igen. Men ingen fara, då befann jag mig i trygghet inne på L'Angolo med Lina och drack cappuccino.

Nu är jag hemma, har skottat halva tomten och dragit på mig en enorm smärta. Kronprinsessan och Daniel har förlovat sig och utdrag ur presskonferensen visas om och om igen på tv. Inget fel på lite kungaglans så här på kvällen, hah!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback