att göra rätt val.

Jag har alltid haft svårt med personliga val. Utåt sett så kan jag uppfattas som en beslutsfattare, ofta bland mina gamla vänner som jag inte är lika rädd att skrämma bort, så styr jag gärna allt med järnhand. Men personligen är jag alltid velig.
Idag går en politisk strid av stapeln, kanske inte lika betydelsefull, eller kanske mer betydelsefull än Distriktsordförande valet på MUF Stockholms stämma som var nu i helgen. Jag har redan lämnat MUF, inte på papper men i jag har gått vidare mentalt. Dock så är det min sista dag idag som ledamot i MUF Söderort och föreningens årsmöte äger rum ikväll. Samtidigt som jag läser franska på Medborgarskolan. Och jag vet självfallet inte var jag ska befinna mig.

Jag har smygtittat på nästa kapitel av franskan och insett att jag aldrig kommer ikapp om jag missar kvällens lektion samt att av rent ekonomiska skäl känns det otacksamt att missa lektionen. Däremot så deltar en nära vän till mig i kvällens politiska strid och jag skulle vilja vara på plats och stötta henne samt utnyttja min rösträtt.

Hur jag än gör så kommer alltid någon i kläm - min vän, jag själv eller min finansiär för franskan (läs: föräldrar) och som vanligt är jag tudelad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback