onsdag.

Vilken fin dag! Först jobb, biljetter till Baryshnikov, därefter risottolunch på Muntergök och en del snabba beslut. Sedan återfann jag mig själv på Östras röktrappa som alla gamla goda lunchraster men denna gång för att köpa biljetter till Jades studentskiva med tema Bokstaven H. Jag funderar på att gå som "Het" eller "Högt pris" för att få en chans att ha min fina klänning eller helt enkelt "Hej kom och hjälp mig!", hah. Det är intressant hur jag kunde peka ut mig själv och alla mina gamla Östravänner i kidsen som hängde i solskenet. För mig själv pekade jag ut Empan, Sarah, Lova, Johan och Arman. På ett sätt är alla stereotyper i ettan på gymnasiet. Men jag kan inte låta bli att tycka att det är charmigt.




En av de "bättre" bilderna från ettan på gymnasiet.



Sedan måste allt pollen ha stigit mig åt huvudet för jag kände inte riktigt igen mig själv i eftermiddags. Jag gick fridsamt på Hamngatan och åt en mjukglass med chokladtoppning, nöjd efter att ha hittat ett par skor till min Whyred, då jag plötsligt fick enorma cravings (haha) att besöka Gina Tricot. Jag vet att det är orättvist men jag ogillar verkligen den butiken. Jag ogillar (nästan alla) kläderna, butikernas uppbyggnad, ungdomarna som ser ut att vara tolv bast men egentligen är sjutton som handlar där, kvalitén på materialen och alla skamlösa rip-offs av andra plagg. Jag vet att många som jag tycker om i min närhet gillar Gina Tricot, men jag kan inte hjälpa det. Oförtjänt, jag vet, det är en butik med bra slit-och-släng-budget-kläder men för mig är den butiken alltid synonym med vita pumps med taxklack och fartränder från tunnelbanans rulltrappa på sidorna. Oh well, jag traskade ner och fann mig två sekunder senare stå i provrummet med en kort rosa barbie-kjol som jag hade köpt om den hade funnits i min storlek. Till råga på allt nynnade jag glatt på Taylor Swifts "Love Story" när jag lämnade butiken. Huh! Vi får se om jag vaknar imorgon med idominläppar och en rejäl snedbena! Kan någon vara snäll att klubba till mig i skallen då?


Kommentarer
Postat av: Josefine

Vadååå? Vill du inte ha en akrylkofta som hänger håglöst ner från dina axlar efter första användningen (utöver den ordinarie noppningen och förlorade passformen)? Och vill du inte ha en leopardmönstrad klänning i omlottmodell som är urringad framifrån, bakifrån, uppifrån och nerifrån och har stora blingande stenar, strass och gärna lite metallkedjor dinglandes? Du är konstig.



Vad jag gillar bäst är alla dessa konstgjorda materialval. Det spelar ingen roll om det är den där akrylkoftan eller klänningen i polyester, plast som plast. Och så osar det så härligt efter några minuterna användning.

Postat av: Sandy

wow, är det aningen pinsamt att jag kommer ihåg när du postade de bilderna för ungefär hundra år sen? jag känner mig som en tvättäkta stalker.



för övrigt är det inte alls underligt att du inte gillar gina tricot. jag får ont i ögonen av att gå in där. hej pastell!

2009-04-16 @ 03:21:41
URL: http://cottonstyle.co.uk
Postat av: "Empan"

Haha, hur såg jag ut? Jag fick också ettan-flashbacks idag, jag fick nämligen ett mail av ingen mindre än Puke Wildstalker. (!)

2009-04-16 @ 20:41:33
URL: http://emeliv.blogspot.com
Postat av: Bells

"Empan": Haha, Puke Wildstalker av alla människor! Spännande!

2009-04-16 @ 21:47:15
URL: http://bells.webblogg.se/
Postat av: Sarah

haha puke.. Jag har fortfarande inte brytit mig loss från min stereotyp roll :/

2009-04-19 @ 15:52:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback