om vårfåglar, datum och aprilskämt.

För att fortsätta att tjata om våren måste jag bara berätta att jag svettades redan utanför Sats idag i solskenet. Jag stod lutad mot husväggen och började känna mig helt klibbig och varm - det var faktiskt härligt. Sedan yogade jag mig ännu lite varmare.

Idag var det också första april, för att prata om datum. Bästa aprilskämten måste ha varit DNs om att SL skulle införa VIP-kort med speciella vagnar där man blev garanterad sittplats, en kopp kaffe och en tidning. Annars var SLs egna aprilskämt i Metro ganska underhållande. Straffavgift för de personer som står på fel sida i rulltrappan, informationsspeakern skulle vara på alla språk, även norrländska och skånska så att ingen skulle missa den nya informationen. Nästan lite hemskt att jag tyckte att båda skämten var bra förslag på riktigt. Jag skulle gärna ha hostat upp 300 kr extra för att få åka i en speciell tunnelbanevagn med en tågvärd som såg till att man fick sitta bekvämt och att ingen kräktes på ens skor om natten.

Och när vi ändå är inne på datum: 23 september.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback