torsdag.

Ah, inte en sådan stressande dag på schemat idag. Jag sov så länge att jag är helt groggy i huvudet nu. Ska iväg på en intervju vid halv tre och sedan får vi se vad som händer. Funderar att åka in till stan och klämma på pälsar. Det skulle vara fint (men dyrt) så vi får väl se. Snart har jag varit arbetslös i en månad och ja, det känns som en hel evighet. Tidigare räknade jag månader efter pengar. När fick man månadspeng, när kom studiebidraget, när fick man lön. Nu får jag inte direkt in så mycket pengar så nu räknar jag inte månader längre. Det känns orelevant när alla dagar glider förbi i ett mjukt töcken.

Förövrigt är jag jättebesviken på Filmfestivalen. Jag haffade tidningen och började pricka för alla filmer jag vill se. För hey, 50 kronor för att titta på film på dagtid är inte mycket och är en chans att öka allmänbildningen en aning. Men sedan såg jag det finstilta om att man behöver det där snordyra festivalkortet också. Det skapade en ganska sur eftersmak måste jag säga. Oh well, jag ska sätta mig och räkna småmynt. Det kanske räcker till någonting!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback