söndag.

Mysigt att det börjar närma sig jul. Jag fick precis en julkalender av Chris som han hade med sig hem från Bratislava. Det är en thé-kalender. En thépåse gömmer sig bakom varje lucka. Tillsammans med min chokladkalender och en stor dos julmust så kommer tiden att springa iväg. Nu har jag precis komponerat en önskelista också inför julen. Det var svårare än vanligt - inte för att jag önskar mig mindre saker eller har gått på allt trams om "Buy nothing day" utan snarare för att jag inte vet om jag har något vettigt att önska mig. Det enda jag vill ha är saker som spär på min roll som frankofil samt pengar.

Idag var jag och Chris på julmarknad. Vi drack glögg, träffade Felicia och tittade på alla glada barn som red på små ponnys. Vi hann till och med avverka både julmarknaden i Kungsan, titta på NK:s julskyltning och traska bort till julmarknaden i Gamla Stan. Det var fint. Idag är det första advent och stjärnan lyser i mitt sovrumsfönster. Ikväll blir det pepparkakor, glögg och Gossip Girl.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback