söndag.

Finfina söndagar. Idag var det winter wonderland igen utanför fönstret så jag och Chris traskade ner till Café Uddvillan för en fika i naturen. Planen var att promenera Trekanten runt men kylan bet rejält i kinderna idag. Istället så spenderade jag resterande dagen inomhus - med tända ljus. Första timmarna var frivilligt då jag ville höja mysfaktorn medan jag tittade på One Tree Hill men lagom till middagen så bestämde sig strömmen för att lägga av i stora delar av Mälarhöjden så då fanns det inget val - stearinljus eller mörker. Det var mysigt ungefär i fem minuter sedan insåg jag hur svårt det är att roa sig i mörkret. Stereon fungerar inte, inte datorn eller tv:n. Inte ens bok går det att läsa när det är kolmörkt i huset. Inget ljus kom in utifrån heller då alla gatlyktor och grannhus var utan ström. Som tur är fungerar strömmen nu!

Veckan ser ut att bli bra - lite vindrickar aftnar, svenska designers som hostar utförsäljningar och så lite dans på det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback