lördag - my 19 år och biljard

Jag vaknade upp i ett vinterland imorse. Det är så mycket vitare här i förorten än i innerstan. Tjockt vitt snötäcke och snö i luften var det. Det utgjorde den perfekta scenen för att premiärinviga min nya päls - vilket jag gjorde när vi åkte in till Södermalm för att fira Mys 19årsdag. Den lilla tösen ville spela bowling på sin födelsedag men eftersom karln i bowlinghallen bestämde sig för att hyra ut våra banor blev det biljard i ett mörkt källarhål istället. Det var den klassiska New York-scenen. Öl på förmiddagen, smörgåsar som har sett sina bästa dagar men jag saknade att röka inomhus. Röken borde ha legat tung i lokalen men det gjorde den inte - fan ta rökförbudet. Nog om det, trevligt var det i alla fall!



 



Snart kommer farmor och vi smygstartar Thanksgivning med kalkon och stuffing idag. Kvällen lär avslutas med att jag har ätit för mycket pecannötspaj och somnar i soffan, puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback