tisdag

Idag har jag en ny sidenklänning på mig, det är fint. Ni vet hur vissa saker känns snälla mot kroppen? Det gör siden. Det är som när man smörjer in benen efter duschen med en dyr, fet kräm. Allt blir lent och mjukt. Precis så känns det att ha siden mot bar hud. Lent och fint. När jag blir stor vill jag bara gå omkring i siden, cashmere och finaste bomull. Det är sådant som förgyller varje dag. När vi ändå är inne på ämnet om klädmaterial så köpte jag nya svarta ballerinas i skinn idag. En riktig förbrukningsvara hos mig.

Nu ska det pluggas. Det där med sluttampen i skolan är ingenting för mig. Jag ogillar att plugga när det är ett tvång och just nu ogillar jag det ännu mer då det är solsken ute och min rosénerv rycker frentetiskt. Men har man en plikt så har man. Men som tur är kommer pojkvännen och räddar mig från skolböckerna om ett par timmar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback