sjung om studentens lyckliga dagar...

Det är inte alltid så lättsamt och lättjefullt att vara student. Det slog mig nyss under ett samtal med Klasson att det är hela tiden så mycket som ska fixas under studenttiden. Det ska bokas flak, ordnas studentskivor, betalas olika räkningar till höger och vänster och där emellan ska man hinna sjunga om studentens lyckliga dagar och hinka champagne. Egentligen borde det inte vara studenterna som ska ta ansvar för allt skoj som ska ordnas. För nu, när det är tusen saker som ska fixas så ringde Klasson och meddelade att ingen, absolut ingen, kunde följa med henne på det sista flakmötet. Hon precis som jag känner för att bara släppa allt. Ansvar är kul i en lagom mängd men att alltid behöva bära en hel klass på sin rygg är tungt och tröttsamt. Om jag inte hade ett sådant enormt kontrollbehov skulle jag gladeligen strunta i att ordna studentskivor och flak. Det skulle ändå vara roligt att se klassens snopna min när det inte blev varken skiva eller flak.



image680
Två fixarflickor som knappt hunnit bejaka sin ryckande rosénerv eller andas mellan alla möten och trassel. En gång i tiden var vi oskuldsfulla ettor som allra helst drack vin på Djurgården och fnissade åt allt ansvar.

Kommentarer
Postat av: Josefine

Det är bara en förberedelse inför vad som skall komma...

Postat av: Jade

Vad fina ni är!

2008-05-06 @ 23:51:22
URL: http://usa.webblogg.se
Postat av: Bells

Josefine: inte då, att jobba efter studenten verkar vara ren lyx. Inga mer läxor eller något ansvar alls :D

Jade: tack sötnos!

2008-05-07 @ 18:58:44
URL: http://bells.webblogg.se
Postat av: Issa

Fina mössor till skillnad från Kungsholmens;)

2008-05-09 @ 19:24:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback