principfast

Jag har tänkt på det ganska länge. Det där med att vänta på folk som alltid kommer för sent. Det finns nästan ingenting som irriterar mig så mycket som att stå vid tunnelbanespärrarna eller Svampen och vänta på en vän som är försenad. Oftast har denna vän ingen vidare ursäkt och jag får dras med ett surmulet humör resten av dagen. Därför har jag nu bestämt mig för att jag aldrig mer ska vänta på vänner som är sena. Det är en helt annan sak om kollektivtrafiken krånglar eller liknande. För ju mer jag tänker på det desto mer irriterad blir jag. Där står jag, ensam och i tid, medan mina vänner har stannat hemma en stund extra eller sovit någon timme till. Ska det vara mitt fel? Det finns nog ingenting så respektlöst som att vara försenad.

Ofta får jag höra att det fanns en massa sista-minuten-måsten att avklara eller att man är notoriskt sen, kanske föddes ett par timmar sent eller liknande. Bortförklaringar om att man mår dåligt själv av att alltid komma för sent accepteras inte heller. Nej, hädan efter ska jag gå i för väg och mina sena vänner får jaga ikapp mig!

Kommentarer
Postat av: Josefine

Jag tar åt mig, men det är väl inte mer än rätt egentligen. Dock har jag slutat komma med bortförklarinar, det är ändå så ovärt för jag vet att det inte är någon annans än mitt eget fel (allt om oftast).



Tur för mig brukar förseningen inte vara på mer än tio minuter, så att hasta ikapp lär inte vara någon pärs (tillskillnad från folk som kommer ännu mer försent). Men det är säkert inte vad du ville höra, troligen var med mer någonting i stil med "jag ska sluta komma försent från och med nu, punkt." Har jag rätt eller har jag... rätt?

2008-05-22 @ 17:42:21
Postat av: Bells

Josefine: Det är inte riktat åt dig, utan åt alla som kommer försent. Jag vill inte höra något speciellt alls från de som tar åt sig, utan jag mer ville uttrycka min avsky mot att få stå och vänta, så därför har jag bestämt mig för att börja gå istället :)

2008-05-23 @ 14:28:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback