nattliga sysslor

Nu borde jag verkligen sova. Det är bal imorgon och massa annat som är spännande och kul, men istället för att ligga med huvudet på dunkudden sitter jag här. För det finns ju så mycket spännande man kan syssla med på natten. Lyssna på bra musik på jättelåg volym för att inte väcka lillebror. Skriva på den där romanen i byrålådan. Läsa gamla söta sms och bli lite tårögd över vilka fina människor man har i sitt liv. Eller det som jag har pysslat nu med i en timme: försöka översätta en fransk hemsida där man ansöker om bostadsbidrag. Jag kan ingen franska och förstår inte ens rubrikerna på de olika avsnitten i texten, men det är spännande. Ska ge Google translate en chans innan jag somnar tror jag. Jag vill trots allt veta hur mycket pengar jag tros kunna få av den franska staten när jag ska leva mitt drömliv i Paris. Men när jag har fnissat klart åt roliga översättningar så ska jag minsann sova, om inget annat spännande dyker upp. För det är när mörkret lägger sig omkring oss som det riktiga äventyret börjar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback