påsk, en samling minnen

Jag saknar min barndom och alla dess minnen, alldeles förfärligt mycket ibland. Jag saknar att vara påskkärring med ditmålade fräknar på rosiga kinder. Jag saknar att snubbla fram på en alldeles för lång kjol och dela ut konstverk med påskmotiv, flera sträck målade av tuschpennor som skulle föreställa kycklingar. Jag saknar att gå på jakt efter påskägg och sedan få alldeles ont i magen när man i smyg åt upp allting i sitt rum, fast mamma sa att man skulle spara så att det räckte länge.

Nu har jag ätit påsklunch, inte ens den är sig lik längre. Skaldjurspaté och currysill istället för prinskorv och köttbullar. Sedan fick jag och lillebror gå på jakt efter vårt påskägg. Det är en biocheck, tuggummi och minst ett kilo godis. Det är inte ens roligt längre. Nästan bara sorgligt, så som julafton också är. Minnen från en svunnen tid.

Kommentarer
Postat av: Vanja

Du skriver så otroligt bra!

Postat av: Kevin

Hmm, jag vet vad du menar. Det är rätt så sorgligt. Att känslan kring allt är borta. Det är verkligen något som man förlorar då man blir äldre.

2008-03-24 @ 02:55:08
URL: http://konversationalist.blogspot.com
Postat av: Bells

Vanja: tack!
Kevin: Det är himla sorgligt tycker jag. Jag vill aldrig bli stor!

2008-04-01 @ 20:31:50
URL: http://bells.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback