je m'appelle isabelle

Som rubriken meddelar heter jag alltså Isabelle och det är ungefär så mycket jag kan säga på franska. Det hindrar mig inte alls från att vara fast besluten att flytta till Paris. Nejdå. Nu har jag spenderat lite on/off-pluggande med att sitta och surfa på Sorbonnes hemsida och läsa om franska kurser. För 1400 euro får man en termins skolgång, det är väl ändå inte så illa? Först ska jag nog i alla fall läsa litelite franska på SU. Soundtracket till allt romantiserande jag har sysslat med ikväll har varit Raphaël - et dans 150 ans. Fråga mig inte vad det betyder, jag kan ju som sagt ingenting.



image591



Nu ska jag sätta på mig mjukisarna och bege mig till Kühlers för lite modernt!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Det betyder "och under 150 år" ;)

Postat av: Sandra

vad är sorbonnes hemsida? googlade förut men hittade bara någon sida som var sjukt ouppdaterad och utan info på engelska..

ladda ner christophe maë förresten, du har ju namedroppat lite band här och där och jag tror du skulle gilla honom!

2008-03-06 @ 21:25:30
Postat av: Bells

Emelie: tack, mitt lexikon! :D
Sandra: Tack för tipset, det ska jag göra. Sorbonnes adress, åtminstone den delen av oss ska läsa just franska är: www.ccfs-sorbonne.fr :)

2008-03-07 @ 16:52:51
URL: http://bells.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback