helgen

Oh well, jag har varit i Uppsala i helgen. Lite för att träffa min pojkvän och mycket för att faktiskt få skrivtid. Projektarbetet ska lämnas in imorgon och äntligen är slutanalysen färdig. Det är väldigt svårt att skriva hemma har jag insett då det alltid finns tusen andra saker jag "bara måste" pyssla med.

I fredags byggde jag muskler då jag släpade på min resväska som vägde ca 20 kg runt omkring i stan i Stockholm. Målet var att finna ett fodral till min söta laptop och det tog ett tag att hitta ett som passade perfekt. Med det fulaste tänkbara fodralet i en påse tog jag sedan ett morgontåg till Uppsala. Då det är Stämmotid i MUF nu så var det dags för MUF Uppsalas distriktsstämma och med en pojkvän som stämmogeneral får man inte allt för mycket uppmärksamhet. Så i fredags satt jag mest på First Hotel med datorn och knappade, ända tills fröken
Klasson återvände från Marocko och förgyllde ett par timmar! Flickan var inte pepparkaksbrun men hade en supersnygg väska hängd över axeln... om än en aning kameldoftande. Sedan blev det specialbakad Bella-pizza och ett par timmar av Entourage innan jag somnade.

Lördagen å andra sidan var helt vigd åt projektarbetet. Jag och Klasson bunkrade upp med godis och när vi inte tjuvlyssnade på roliga inlägg under den politiska debatten så knappade vi frenetiskt på våra datorer. Fram emot eftermiddagen var det dags för personval och det bjöd på några intressanta inlägg under frågan rörande representanter till fantastiska Medborgarskolan. Vidare fick pojkvännen en plats i Distriktsstyrelsen trots sin mycket politiskt okorrekta tröja jag köpt åt honom (merinoull).
Strax där efter tog jag mitt pick och pack och satte mig på bussen för att hinna fixa till mig inför kvällen. Bankettklädsel kräver en aning fixande. När mörkret hade lagt sig över Uppsala mötte jag Klasson för lite mousserande och skvaller. Lite lagom sliriga under fötterna begav vi oss till hotellet där vi tackade vår lyckliga stjärna att vi var över 18 år. Vi möttes av stenhård leg.kontroll och alla minderåriga fick sitta vid ett barnbord (lammköttsbordet). Kvällen fortlöpte med sång, tal, en del bus och inte så mycket av den goda maten.


   

image587


Idag har jag tittat på mer Entourage, ätit superfrukost och hängt på Café 018. Nu är jag hemma och ska ögna igenom projektarbetets slutanalys innan jag på riktigt kan koppla av och varva ner.

Kommentarer
Postat av: Josefine

Vem lyckades äta upp i princip hela sin måltid? :O

Postat av: Jessika

Hej Isabeelle! Jag har under en längre period läst din blogg......dagligen. I like it helt enkelt. Men måste dock tilläga att det här är första gången som jag skriver en kommentar.

Under min "läs-period" Så har jag förstått att du faktist pluggar på Östra Real. Så jag har en fråga angående ditt schema. När, vilka tider börjar och slutar du nu i 3:an. Och är det en skillnad mot hur det var i 1:an och 2:an, mer slappt, chill kanske? Och e det möjligt att du vet genom vänner hur scheman i 3:an ser ut för natur eleverna?

Tacksam om jag kunde få svar och keep on the good work helt enkelt! :D

// Jessi

2008-03-03 @ 20:29:09
Postat av: Bells

Josefine: jag! Jag har lärt mig en ny ätteknik!

Jessika: Tack så mycket för kommentaren! Jajamensan, jag pluggar på Östra Real. Att det ska vara så mycket "slappare" i trean är lite av en myt då jag läser precis lika många poäng som i ettan och tvåan, däremot är tempot mer avslappat. Mycket på grund av projektarbetet så har de andra lärarna inte lassat på oss lika mycket skolarbete men även för att jag läser mindre seriösa kurser just nu. I trean får man välja sina individuella val och då är det helt upp till en själv vad man vill läsa.

Jag har vänner i naturklasserna också men jag vet inte riktigt hur det ligger till med deras scheman. Jag slutar relativt tidigt varje dag och har sovmorgon nästan jämt, jag gissar att det är samma för dem även om jag inte kan säga att jag är säker. Naturarna läser ju precis lika många poäng som jag så deras schema borde vara ungefär som mitt.

Hoppas mitt flummiga svar hjälpte dig något! Du kan se allas scheman på ostrareal.se !

2008-03-04 @ 14:06:40
URL: http://bells.webblogg.se
Postat av: Jessika

Tack Isabelle för hjälpen!! Ett humm har jag iaf fått :D

kraaam

2008-03-04 @ 17:02:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback