fredag

Lyssnar på Dylan och är helt vimmelkantig av trötthet. Så går det när man går upp klockan 06 och gick och la sig alldeles för sent igår. Vi hade en impro-lektion igår på Moderna. Det blev en lite mer seriös version av den klassiska "Ringen" från kalla klassfester. När man kände för det fick man kila in i mitten och dansa ett solo på ett par minuter. Väldigt inspirerande och härligt måste jag säga.

Idag har jag varit i skolan. Sett klart Girl, Interrupted och haft Religionskunskap. Där hamnade jag i en diskussion med läraren ifall man kan se politik som en sorts religion? De flesta politiker har sin egen uppfattning om "den rätta läran" och vill skapa en form av himmelrike på jorden. Själv vill jag ha ett liberalt himmelrike. Är det inte min religion då? Jag tror inte på någon Gud, jag tror på människan. Den enskilde individen som vet bäst.

Efter skolan käkade jag bullar hemma hos farmor och pratade om "den gamla goda tiden". Det var mysigt. Jag älskar att komma hem till farmor, titta i fotoalbum och dricka grönt thé. Gamlingar är underskattade, särskilt pigga och lite fräcka sådana. Jag gillar min farmor.

Snart kommer Chris hit och då blir det middag med familjen och tv-tittande tror jag. Partypjucksen får vänta tills imorgon då vi ska slira tillsammans i Sjöstaden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback